Podobieństwa produktów różnych marek bywają problematyczne. Wystarczy przypomnieć dość słynną „aferę”, w której szczycie „zabezpieczano” lody marki własnej Lidla z powodu podobieństwa opakowań do lodów marki Grycan. Teraz problem ma Aldi, gdyż dziennikarze Wirtualnej Polski zwrócili uwagę na podobieństwo opakowania czekolady „Orzechowej” marki Chateau do opakowania znanej Alpen Gold Nussbeisser. Informowali przy tym, że właściciel marki Nussbeisser, Mondelez International, zapowiedział „kroki prawne”.
Podobieństwo opakowań faktycznie istnieje. Co prawda rozróżnienie czekolad nie powinno sprawić większych problemów, gdyż ta marki własnej dyskontu ma wielki napis „Orzechowa”, a Alpen Gold Nussbeisser ma napis „Nussbeisser”, ale szata graficzna oraz wykorzystanie charakterystycznego okienka sprawiają, że rzeczywiście produkty mogą się niektórym konsumentom mylić.
Nie oznacza to jednak, że Mondelez Polska od razu wytoczy przeciwko Aldiemu prawniczą ciężką artylerię. W rozmowie z „Rzeczpospolitą” Agnieszka Kępińska-Sadowska, rzeczniczka prasowa Mondelez International w Polsce mówiła, że kroki prawne są zawsze ostatecznością.