- Rada miejska planuje zmienić budżet i przeznaczyć na fundusz wsparcia Policji 50 tys. zł – dla komendy miejskiej. Czy wystarczające będzie ujęcie tych środków w planie wydatków budżetu gminy? Budżet jest przecież jawny więc każdy zainteresowany może to zweryfikować.
Czytaj także: Dochody i wydatki w uchwale budżetowej muszą się wzajemnie bilansować
Forma prawna przekazywania środków finansowych dla jednostek Policji została uregulowana w ustawie z 6 kwietnia 1990 r. o Policji. Tam, w art. 13 ust. 3 postanowiono bowiem, że jednostki samorządu terytorialnego, państwowe jednostki organizacyjne, stowarzyszenia, fundacje, banki oraz instytucje ubezpieczeniowe mogą uczestniczyć w pokrywaniu wydatków inwestycyjnych, modernizacyjnych lub remontowych oraz kosztów utrzymania i funkcjonowania jednostek organizacyjnych Policji, a także zakupu niezbędnych dla ich potrzeb towarów i usług.
Natomiast, przekazywanie wspomnianych środków następuje przez tzw. fundusz wsparcia, o którym mowa w ust. 4c ww. artykułu, gdzie postanowiono, że tworzy się Fundusz Wsparcia Policji, składający się z funduszy: centralnego, wojewódzkich i Szkół Policji. Z kolei w ust. 4f wskazano, że środki Funduszu są przeznaczone na:
- pokrywanie wydatków inwestycyjnych, modernizacyjnych lub remontowych oraz kosztów utrzymania i funkcjonowania jednostek organizacyjnych Policji, a także zakup niezbędnych na ich potrzeby towarów i usług,