Wenecja 2018: Złoty Lew dla "Romy" Alfonso Cuarona

Jury obradujące pod przewodnictwem Guillermo del Toro za najlepszy film festiwalu uznało „Romę” Alfonso Cuarona. Meksykanin, który zrobił wielką karierę w Stanach, wrócił do rodzinnego kraju, by opowiedzieć o czasach swojego dzieciństwa.

Aktualizacja: 08.09.2018 20:55 Publikacja: 08.09.2018 20:45

Wenecja 2018: Złoty Lew dla "Romy" Alfonso Cuarona

Foto: AFP

bh

Korespondencja z Wenecji

Odbierając nagrodę podziękował Netfliksowi, który ten film wyprodukował. - Ten film jest listem do mojej rodziny i kraju, w którym wyrosłem - stwierdził.

 

Srebrny Lew przypadł Yorgosowi Lanthimosowi za „The Favourite”. Reżyser podziękował trzem aktorkom, które zagrały w jego filmie Rachel Weisz, Emmie Stone i Olivii Coleman. Ta ostatnia za kreację królowej Anny została uhonorowana Pucharem Volpiego dla najlepszej aktorki.

Puchar Volpiego za najlepszą rolę męską odebrał Willem Dafoe za kreację, którą stworzył w filmie Juliana Schnabla At Eternity’s Gate”, wcielając się w postać Vincenta van Gogha.

- Jestem wzruszony, że mogę odebrać tę nagrodę we Włoszech, które są moim drugim krajem, na festiwalu, na który przed laty przyjechałem po raz pierwszy z „Ostatnim kuszeniem Chrystusa” Martina Scorsese - powiedział na scenie i dodał: - W filmie van Gogh mówi „Ja jestem mimi obrazami. Julian Schnabel jest tym filmem, więc dziękuję, że dał mi szansę zagrania roli van Gogha.

Srebrnego Lwa za najlepszą reżyserię dostał Jacques Audiard za film „Bracia Sisters”.

Za najlepszy scenariusz jury uznało tekst Joela i Ethana Coenów „The Ballad of Buster Scruggs”.

Swoją Nagrodę Specjalną jury przyznało Jennifer Kent za „The Nightingale”.

- Kino to moje serce, więc jestem szczęśliwa że tu jestem - powiedziała Kent, a po podziękowaniach ekipie, producentom i jury dodała: „Kobiety, filmy przez was zrobione są bardzo potrzebne.

Grający w „The Nightingale” jedną z głównych ról Baykali Banambarr dostał nagrodę Marcello Mastroianniego dla nadziei aktorskiej.

Nagrodę Luigi De Laurentiisa dla pierwszego filmu dostała Soudade Kaadan za „Dzień, w którym zgubiłam swój cień”.

- Ten film był naszym listem miłosnym do Syrii. Chciałyśmy opowiedzieć o wojnie, ale też o sile mojego narodu.

W sekcji „Orizonti” jedna z nagród -  za najlepszą reżyserię - przypadła Emirowi Baigazinowi za film "Rzeka, który powstał w koprodukcji kazachsko-polsko-norweskiej".

Film
„28 lat później”. Powrót do pogrążonej w morderczej pandemii Wielkiej Brytanii
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Film
Rekomendacje filmowe: Wchodzenie w życie nigdy nie jest łatwe
Film
Kryzys w polskiej kinematografii. Filmowcy spotkają się z ministrą kultury
Film
Najbardziej oczekiwany serial „Sto lat samotności” doczekał się premiery
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Film
„Emilia Perez” z największą liczbą nominacji do Złotego Globu