Adidas kupił Reeboka 15 lat temu, licząc, że w ten sposób będzie mu łatwiej konkurować z Nike. Dziś podał, że zdecydował iż rozpocznie formalną procedurę sprzedaży brandu. Będzie to element 5-letniej strategii grupy, którą ma zaprezentować 10 marca wraz z wynikami za 2020 rok. Od I kwartału tego roku, biznes prowadzony pod marką Reebok będzie przypisany do pozycji „działalność zaniechana". Pozwala to nie zaliczać wyniku (często strat) do zysków grupy.
Adidas może wydzielić Reeboka i wprowadzić go na giełdę lub sprzedać markę funduszowi private equity, innej firmie z branży lub domowi marek takiej jak VF Corp. – uważają analitycy.
- Reebok i Adidas będą w stanie zdecydowanie lepiej wykorzystywać możliwości wzrostu osobno, niż razem – stwierdził cytowany w komunikacie prezes Adidasa, Kasper Rorsted.
Adidas zapłacił w 2006 r. za Reeboka 3,8 mld dol. Marka nie radziła sobie dobrze pod względem finansowym i inwestorzy naciskali na zarząd, by się jej pozbył.
Poza tym Adidasowi faktycznie udało się uszczknąć część udziałów Nike'a w Stanach Zjednoczonych. Pomogło mu w tym zatrudnienie takich postaci jak Kanye West, Beyonce i Pharrell Williams.