Aktualizacja: 03.09.2017 08:12 Publikacja: 03.09.2017 07:43
Foto: Bloomberg
W roku 1923 miasteczko Herzogenaurach liczące 4 tys. mieszkańców, podobnie jak całe Niemcy w tamtym czasie, przeżywało powojenny kryzys gospodarczy. Ojciec mężczyzn prowadził warsztat obuwniczy, a matka niewielką pralnię, aby wspomóc domowy budżet. Adolf i Rudolf poszli w ślady ojca i założyli wspólnie wytwórnię butów, która na początku mieściła się na stole kuchennym w ich rodzinnym domu. W 1924 Gebrüder Dassler Schuhfabrik została oficjalnie zarejestrowana. Pierwsze sukcesy firma z małego bawarskiego miasteczka odniosła szybko, bo już 4 lata później na olimpiadzie w Amsterdamie sportowcy, noszący buty wyprodukowane przez braci Dasslerów, zdobyli złote medale. Kolejny był Jessie Owens, który na igrzyskach w Berlinie w 1936 roku zdobył 4 złote medale - Adolf zaprojektował specjalnie dla niego buty, które miały ułatwić mu zwycięstwo w zawodach.
Fabryka Volkswagena w Osnabrück byłaby dobrym miejscem do produkcji wojskowej, powiedział dyrektor generalny Rheinmetall. Niemiecki producent samochodów rozważa sposoby na ponowne wykorzystanie obiektu. Jest skłonny także sprzedać swój zakład.
Od napaści Putina na Ukrainę, Korea Północna znacząco rozbudowała swoje fabryki zbrojeniowe. To tam produkowana jest amunicja i rakiety, którymi Rosjanie zabijają i okaleczają cywilów niszcząc Ukrainę. Koreańska broń powstaje w takich miejscach jak zakład hodowli świń czy fabryka traktorów. Ich lokalizacja jest utajniona także przed własnymi obywatelami.
Szefowie gigantów technologicznych stanęli na podium w Białym Domu w czasie inauguracji Donalda Trumpa na prezydenta i szczodrze sponsorowali tę imprezę. Hołd się nie opłacił, wyceny spółek runęły, a rekordzistą jest Tesla ze spadkiem kursu o 40 proc.
Stany Zjednoczone ogłaszają wznowienie pomocy wojskowej i wywiadowczej dla Ukrainy, warunkując je 30-dniowym zawieszeniem broni. USA podnoszą także cła na stal i aluminium z Kanady do 50%, co wywołuje niepokój w przemyśle. Tymczasem brazylijski Embraer intensyfikuje swoje działania w Polsce, chcąc uczynić nasz kraj europejskim centrum technologii lotniczych.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Tesla traci na wartości, a jej sprzedaż w Europie i Chinach gwałtownie spada. Polski rząd planuje opodatkowanie gigantów technologicznych, takich jak Google i Meta, co może mieć wpływ na krajowy rynek cyfrowy. Tymczasem Donald Trump przygotowuje spotkanie z Xi Jinpingiem, które może wpłynąć na globalną politykę handlową.
Dwa i pół roku temu wydawało się to niewykonalne, ale udało się – Adidas sprzedał ostatnią parę butów marki Yeezy rapera Kanye'ego Westa. W ten sposób niemiecki koncern ostatecznie pożegnał się z projektem, który przez długi czas przynosił ogromne pieniądze, by następnie nieoczekiwanie stać się potężnym kamieniem u szyi.
Adidas ogłosił stworzenie nowej luksusowej linii o nazwie A-Type. To ma być całkowita nowość w ofercie niemieckiego giganta. Produkty tworzące premierową kolekcję A-Type powstały w warsztatach włoskich rzemieślników i wykonane zostały, jak zapewnia producent, z najlepszych materiałów.
Niemiecki producent obuwia i odzieży sportowej Adidas zamierza zwolnić nawet 500 pracowników, w celu „uproszczenia działalności” – donosi CNBC. Firma miała ogłosić ten plan tuż po opublikowaniu zaskakująco dobrych wyników.
Adidas ma za sobą świetny rok. Ogromna popularność modeli retro, a także znalezienie rozwiązania problemu marki Yeezy, przełożyły się na bardzo dobre wyniki, które przekroczyły oczekiwania analityków.
Kto ma prawo używać motywu pasków w świecie mody? Adidas poniósł kolejną porażkę w prawnej batalii dotyczącej znaku, który stał się symbolem tej marki.
Adidas zakończył trwającą dwa lata prawną batalię z kontrowersyjnym raperem Ye, znanym niegdyś jako Kanye West. Przedstawiciele niemieckiego koncernu zapewniają, że strony osiągnęły porozumienie. „To, co się wydarzyło, jest już historią”. Co dalej z marką Yeezy?
Marka Adidas poniosła kolejną porażkę w obronie prawa do używania motywu trzech pasków. Tym razem przegrała w sporze z aż dwiema znanymi markami.
Prawna batalia o prawo wykorzystywania motywu pasków między Adidasem a amerykańskim projektantem Thomem Browne'em weszła w nową fazę. Sportowy gigant ponownie pozwał Browne’a. Poprzedni spór na ten temat przegrywał.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas