Prezes H&M daje do zrozumienia, że świadomi konsumenci szkodzą gospodarce

Moda na ekologiczne podejście do konsumpcji zdaniem prezesa odzieżowego giganta zagraża miejscom pracy.

Aktualizacja: 29.10.2019 13:14 Publikacja: 29.10.2019 13:07

Prezes H&M Karl-Johan Persson

Prezes H&M Karl-Johan Persson

Foto: www.hm.com

„Taktyka zawstydzania” odnosiła się dotychczas raczej do podróży lotniczych, które są formą transportu zbiorowego przypuszczalnie najbardziej szkodzącą środowisku naturalnemu. Jednak moda na świadome ograniczanie konsumpcji w celu ochrony naszej planety przenosi się także na inne zachowania konsumentów i przekłada na niższe zyski tych firm, które bazują na częstych zakupach.

Zdaniem Karla-Johana Perssona, 44-letniego dyrektora generalnego H&M (i syna założyciela), branża odzieżowa staje się ofiarą wytykania zachowań przyczyniających się do kryzysu klimatycznego. Wiele protestów, których symbolem stała się Greta Thunberg, sprowadza się do promowania praktyk ograniczania konsumpcji.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Biznes
Majątki 500 najbogatszych miliarderów warte 10 bln dolarów. Kto ma najwięcej?
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Biznes
Niechciane telefony od agentów nieruchomości. Co na to nowe przepisy?
Biznes
Prof. Andrzej K. Koźmiński: Elon Musk chce być Bogiem. I ma na to pieniądze
Biznes
Dariusz Miłek: Ścigam się sam ze sobą
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Biznes
Jakie uzbrojenie kupi Wojsko Polskie w 2025?
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay