– Przepraszamy, wszystkie linie są zajęte. Spróbuj zadzwonić za kilkanaście minut – taki komunikat można usłyszeć, dzwoniąc pod ministerialną infolinię 989, by zapisać się na szczepienie przeciwko covidowi. Za kilkanaście minut linie są jednak znów zajęte. Ale infolinia wkrótce i tak zostanie wyłączona. Ma przestać działać 16 grudnia. Od kilku dni trwa akcja informacyjna o rozpoczęciu szczepień przeciwko Covid-19 szczepionką Novavax-Nuvaxovid XBB.1.5.
Ministerstwo informuje, że na szczepienie można się zapisać nie tylko telefonicznie, ale też przez Internetowe Konto Pacjenta. Tam wyświetla się jednak komunikat: Nie możesz zapisać się na szczepienie, ponieważ nie spełniasz wymaganych kryteriów. A w systemie widnieje aktywne skierowanie na szczepienie.
Na stronie pacjent.gov.pl można się wprawdzie zarejestrować na szczepienie, ale nie preparatem Novavaxu, ale Pfizer 30μg Omicron. Bo nowych szczepionek przeciw covidowi nie ma. To można przeczytać, próbując się zapisać na szczepienie w POZ lub w aptece.
– Z niecierpliwością czekamy, kiedy będziemy mogli wreszcie zamówić szczepionki, bo zainteresowanie jest ogromne. Pacjenci chcą się szczepić, ale nie mogą – mówi Marek Tomków, wiceprezes Naczelnej Rady Aptekarskiej.
Czytaj więcej
Ministerstwo Zdrowia wydało komunikat w sprawie szczepień przeciw COVID-19 w sezonie 2023/2024. Dowiadujemy się z niego, kto powinien się zaszczepić oraz gdzie tego będzie można dokonać.