Na co najczęściej skarżą się pacjenci

Rzecznik Praw Pacjenta podsumował swoją działalność w 2021 r. w zakresie zgłoszeń pacjentów i rozpatrywanych spraw. W kolejnym roku pandemii, a także Roku Bezpieczeństwa Pacjenta Biuro Rzecznika zarejestrowało ponad 141 tys. spraw.

Publikacja: 21.03.2022 17:51

Na co najczęściej skarżą się pacjenci

Foto: Adobe Stock

dgk

Pacjenci chętnie korzystali z Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590. Konsultanci z Biura Rzecznika odebrali tą drogą ponad 110 tys. sygnałów. Udzielali dzwoniącym informacji o sposobie postępowania w przypadku konkretnych problemów oraz przyjmowali zgłoszenia dotyczące naruszeń praw pacjenta. Pacjenci szukali też na infolinii rzetelnych informacji o aktualnych wytycznych epidemicznych czy zmianach w organizacji pracy placówek opieki zdrowotnej.

Pomoc lekarska z przeszkodami

Pozostało jeszcze 91% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Edukacja i wychowanie
Czy istnieje wykształcenie wyższe niepełne? Co ze studiami bez obronionej pracy?
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Internet i prawo autorskie
TVP pozwała TV Republika za program "Jedziemy". Jest decyzja sądu
Prawo karne
Projekt zaostrzenia kar dla kierowców. Przepadek stanie się fikcją?
Prawo w Polsce
Sejm uchwalił ustawę incydentalną Hołowni. Wybory zatwierdzi 15 sędziów SN
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Praca, Emerytury i renty
Najniższa krajowa w 2025 roku: Ile wynosi płaca minimalna? Kwoty brutto i netto
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku