Nie nowy kodeks etyki, ale punktowe zmiany - zjazd adwokatury o reklamie, success fee i umowie o pracę

Reklama, success fee i zatrudnienie na podstawie umowy o pracę – tymi tematami, istotnymi dla wykonywania zawodu, ma się zajmować adwokatura.

Publikacja: 25.08.2021 20:00

Nie nowy kodeks etyki, ale punktowe zmiany - zjazd adwokatury o reklamie, success fee i umowie o pracę

Foto: Adobe Stock

Nic dziwnego, że pojawiają się pytania, czy to oznacza, że Krajowy Zjazd Adwokatury, którego druga część odbędzie się w połowie września, wprowadzi zmiany i przyjmie projekt kodeksu etyki, który zaproponowała Naczelna Rada Adwokacka poprzedniej kadencji? Odpowiedź brzmi: niekoniecznie.

– Nie zagłosuję za tym projektem, jeżeli zostanie poddany pod głosowanie. Uważam, że zabrakło konsultacji w środowisku adwokackim. Moim zdaniem projekt obarczony jest także wadą formalną. Mam również wiele zastrzeżeń do zaproponowanych rozwiązań merytorycznych – mówi adwokat Przemysław Rosati, prezes Naczelnej Rady Adwokackiej.

Pozostało 86% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Podatki
Skarbówka zażądała 240 tys. zł podatku od odwołanej darowizny. Jest wyrok NSA
Prawo w Polsce
Jest apel do premiera Tuska o usunięcie "pomnika rządów populistycznej władzy"
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Rząd zmniejsza liczbę więźniów. Będzie 20 tys. wakatów w celach