Hasła wyborcze PiS, SLD i PSL

„Polacy zasługują na więcej” – twierdzi PiS i pod takim hasłem będzie prowadziło tegoroczną kampanię

Aktualizacja: 29.08.2011 04:55 Publikacja: 29.08.2011 03:49

Politycy PO Jacek Protasiewicz i Małgorzata Kidawa-Błońska

Politycy PO Jacek Protasiewicz i Małgorzata Kidawa-Błońska

Foto: Fotorzepa, Darek Golik

Dobre hasło wyborcze powinno być krótkie, nawiązywać do teraźniejszości, ale zarazem obiecywać coś na przyszłość – mówią specjaliści od marketingu.

Co więc obiecują nam partie?

PiS twierdzi, że „Polacy zasługują na więcej". – Nie ma biednych państw, są tylko źle rządzone – mówił prezes partii Jarosław Kaczyński podczas sobotniej konwencji.

– To świetne hasło, przypomina najlepsze kampanie marketingowe w historii: „Coca-cola to jest to" i „Jesteś tego warta" firmy L'Oreal – ocenia Joanna Gepfert, specjalistka od marketingu politycznego.

Nie zgadza się z nią Maciej Drzonek, politolog z Uniwersytetu Szczecińskiego. – PiS mogłoby się bardziej postarać – uważa.

Rzecz w tym, że w Internecie natychmiast rozgorzała dyskusja, iż hasło PiS jest plagiatem, bo podobnym posługiwali się już Sławomir Nitras (PO) i LPR.

– Taka dyskusja jest niedobra dla najlepszego hasła – mówi Gepfert.

Hasło ma już także SLD, które obiecuje wyborcom „Jutro bez obaw".

– Jutro musi być takie, w którym żyjemy szczęśliwie, w którym każdy będzie miał szanse na godne życie – podkreślał Stanisław Wziątek, szef kampanii Sojuszu, prezentując to hasło.

– Oklepane, bo już były prezydent Aleksander Kwaśniewski przekonywał wyborców, żeby wybrali przyszłość – przypomina Drzonek. – Na dodatek nie ma gwarancji, że z SLD będziemy bezpieczni.

Ludowcy będą walczyli o poparcie pod hasłem „Człowiek jest najważniejszy".

– Hasło słabe, bo oderwane od rzeczywistości i nie pasuje do partii – twierdzi Gepfert. – Gdyby popatrzeć na działania minister pracy Jolanty Fedak, to PSL powinno mieć hasło: budżet jest najważniejszy.

PO dotychczasową kampanię prowadzi pod roboczym hasłem „Polska w budowie". Ale po 10 września – jak twierdzi Paweł Graś, rzecznik rządu – to się zmieni. Będzie nowe hasło.

Drzonek ocenia: – I to jest świetna strategia. Obecne hasło dobrze opisuje rzeczywistość. A wszyscy czekamy na tę właściwą obietnicę.

Dobre hasło wyborcze powinno być krótkie, nawiązywać do teraźniejszości, ale zarazem obiecywać coś na przyszłość – mówią specjaliści od marketingu.

Co więc obiecują nam partie?

Pozostało jeszcze 90% artykułu
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!