Nerwy i pośpiech towarzyszą budowie 1200-metrowego tunelu między stacją PKP Służewiec a terminalem Lotniska Chopina. Przy pomocy tego łącznika goście Euro 2012 mają dojeżdżać z lotniska do centrum Warszawy i na Stadion Narodowy. Termin jest poważnie zagrożony.
Minister pod ziemią
Według naszych informacji, wczoraj w tunelu odbywały się kolejne odbiory wewnętrzne. Specjaliści ze spółki PKP Polskie Linie Kolejowe wytknęli wykonawcy liczne niedoróbki. W ubiegłym tygodniu inwestor w ostatniej chwili odwołał podziemną prezentację tunelu dziennikarzom.
Dyrektor kontraktu Wojciech Puścikowski z Bilfinger Berger powiedział nam wczoraj, że środa to termin zakończenia prac budowlanych.
– To tak pechowa inwestycja, że nie wierzę w otwarcie łącznika z lotniskiem przed Euro 2012. Należy już wdrażać alternatywny wariant obsługi Euro 2012 w Warszawie bez pociągu na lotnisko, za to z autobusami – mówi Adrian Furgalski z Zespołu Doradców Gospodarczych TOR.
Wiceminister transportu Andrzej Massel wizytował budowę tunelu w czwartek. Wcześniej zapowiedział, że pociągi pojadą tędy najpóźniej 1 czerwca, czyli tydzień przed Euro 2012. Szaleństwo??Tę datę podtrzymuje też Maciej Dutkiewicz z Centrum Realizacji Inwestycji ?PLK.