Budynek nowego dworca kolejowego Warszawa Zachodnia będzie przy Alejach Jerozolimskich, a nie jak obecnie od strony ulicy Tunelowej. Wejść do niego będzie można zarówno z podziemnego tunelu, jak i z części naziemnej. Obok dworca powstanie centrum biznesowe składające się z dwóch budynków biurowych o łącznej powierzchni 150 tys. mkw.
– Zaprojektowaliśmy obiekty, które będą funkcjonalne i spełniające najwyższe standardy – mówi Stanislav Frňka, szef firmy deweloperskiej HB REAVIS Poland.
Inwestycja powstanie w trzech etapach. Budowa dworca kolejowego zakończy się w rok od otrzymania prawomocnego pozwolenia na budowę, którego inwestorzy spodziewają się w I kwartale 2014 roku. Pierwszy budynek biurowy będzie gotowy w I kwartale 2016 roku, a drugi – do I kwartału 2018 roku. Szacunkowy koszt inwestycji wyniesie ok. 1,5 mln euro.
Specjaliści twierdzą, że podobne procesy powinny zajść na innych warszawskich dworcach. – Przede wszystkim na stacji Warszawa Wschodnia, która pod względem liczby odprawianych pasażerów jest najważniejszym dworcem w Polsce – mówi prezes Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji SISKOM Jan Jakiel. – Tam mogłoby powstać centrum handlowe.
PKP poszukiwały tu inwestora, jednak nie udało im się go znaleźć.