Jeden telefon do wielu urzędów

Warszawskie Centrum Komunikacji z Mieszkańcami ma ruszyć w połowie 2013 r.

Aktualizacja: 20.12.2012 00:54 Publikacja: 20.12.2012 00:45

Jeden telefon do wielu urzędów

Foto: www.sxc.hu

Testy miejskiego call center, do którego mieszkańcy będą zgłaszać wszystkie problemy (oprócz tych, o których trzeba powiadomić policję, straż pożarną czy pogotowie ratunkowe), odbyły się w listopadzie.

Urzędnicy za pomocą nowego systemu pomagali mieszkańcom w ich problemach z komunikacją miejską.

– Okazało się, że pada wiele pytań, do których nie byliśmy przygotowani – mówi dyrektor miejskiego Centrum Komunikacji Społecznej Marcin Wojdat.

– Nie tylko o rozkłady jazdy czy trasy autobusów, ale również np. o to, jak z miejsca, w którym się znajdują, dotrzeć do najbliższego przystanku.

Urzędnicy postanowili więc uzupełnić bazę danych i wprowadzić rozwiązania, które przyspieszą wyszukiwanie danych.

Szkolenia przechodzą też konsultanci, którzy będą odbierać telefony.

– Zależy nam na tym, by klienci byli obsługiwani profesjonalnie, również przy zgłaszaniu najbardziej skomplikowanych spraw – mówi dyrektor Wojdat. – To bardzo duże wyzwanie. Warto pamiętać, że w Nowym Jorku taki system wprowadzano przez dwa lata.

Centrum powstało po to, by warszawiacy nie musieli na własną rękę dzwonić do wszystkich urzędów i sprawdzać, który z nich jest odpowiedzialny za problem, jaki chcą zgłosić.

Przykładowo za same jezdnie odpowiadają Zarząd Dróg Miejskich, Zarząd Terenów Publicznych, Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych i dzielnice.

Ustalenie „winnego" wymaga więc czasem nawet kilku godzin wydzwaniania i naprawdę stalowych nerwów. Po otwarciu miejskiego call center potrzebne będzie tylko jedno połączenie.

Osoba dzwoniąca do CKM od razu się dowie, komu została przekazana interwencja i w jakim czasie zostanie ona załatwiona. Jeśli poda swój numer telefonu albo adres e-mailowy, ratusz powiadomi ją, jak została rozpatrzona sprawa.

Do ratusza będzie można też wysłać faks lub e-mail. Powstać mają też specjalne aplikacje na telefony komórkowe. Procedura będzie wówczas taka sama.

Otwarcie nowego centrum to ułatwienie nie tylko dla mieszkańców, ale też dla urzędników.

– Obecnie wiele osób dzwoni do urzędu tylko dlatego, że nie wie, dokąd się zgłosić – mówi burmistrz Ursynowa Piotr Guział. – Mamy więc sprawy, które dotyczą urzędów innych dzielnic, urzędu miasta, zarządu dróg czy nadzoru budowlanego. Gdy powstanie Centrum Komunikacji z Mieszkańcami, oszczędzi to czas rozmówcom po obydwóch stronach telefonu.

Testy miejskiego call center, do którego mieszkańcy będą zgłaszać wszystkie problemy (oprócz tych, o których trzeba powiadomić policję, straż pożarną czy pogotowie ratunkowe), odbyły się w listopadzie.

Urzędnicy za pomocą nowego systemu pomagali mieszkańcom w ich problemach z komunikacją miejską.

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Wydarzenia
RZECZo...: powiedzieli nam
Materiał Promocyjny
Garden Point – Twój klucz do wymarzonego ogrodu
Wydarzenia
Czy Unia Europejska jest gotowa na prezydenturę Trumpa?
Wydarzenia
Bezczeszczono zwłoki w lasach katyńskich
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
GoWork.pl - praca to nie wszystko, co ma nam do zaoferowania!