Bank zabezpieczy eksportera na niepewnych rynkach

Polskie firmy coraz śmielej sięgają po nowe kierunki. Jednak duży odsetek przedsiębiorców, zwłaszcza małych i średnich, nie zabezpiecza się przed ryzykiem, jakie niosą mniej rozpoznane rynki i nieznani kontrahenci. Jednym ze sposobów istotnie zwiększających bezpieczeństwo w handlu zagranicznym jest korzystanie z akredytywy.

Publikacja: 14.10.2015 10:47

Jest to rozwiązanie korzystne zarówno dla importera jak i eksportera. – Importerowi daje pewność, że przekazanie pieniędzy eksporterowi przez bank nastąpi tylko po spełnieniu przez dostawcę warunków, które importer wcześniej określił – mówi Magdalena Janicka, menedżer ds. bankowości zagranicznej Banku Zachodniego WBK. Dotyczą one wysyłki towaru lub wykonania usługi, a dowodem ich spełnienia jest przedstawienie przez eksportera w banku odpowiednich dokumentów handlowych. - Akredytywa zwiększa także wiarygodność odbiorcy w oczach dostawcy, bo to bank importera gwarantuje wypłatę na zlecenie swojego klienta, potwierdzając w ten sposób jego wypłacalność – tłumaczy Janicka.

Pozostało 81% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki