- Obuwie i galanteria skórzana to klasyczny przykład eksportu po polsku: projekt i jakość wykonania są pierwszorzędne, nie odbiegają nawet w najmniejszym stopniu od oferty światowych producentów czy domów mody. Jednocześnie ceny, dzięki niższym kosztom produkcji, są bardzo konkurencyjne – mówi Robert Antczak, dyrektor Sprzedaży Produktów Bankowości Korporacyjnej Banku Zachodniego WBK.
Przykładów udanej ekspansji zagranicznej polskich producentów jest wiele. Jednym z nim jest CCC. Firma wywodząca się z Polkowic należy do największych producentów obuwia w Europie. Sieć sprzedaży stanowią salony własne w Polsce, Czechach, na Węgrzech, w Niemczech, na Słowacji, w Austrii, w Chorwacji, w Słowenii, w Turcji i Bułgarii. Do tego dochodzą salony franczyzowe w Rosji, na Łotwie i Litwie, na Ukrainie, w Rumunii oraz w Kazachstanie. W ciągu roku CCC sprzedaje ponad 28 mln par obuwia. Grupa posiada łącznie 67 zarejestrowanych własnych marek towarowych, do których należy marka skórzanego obuwia Lasocki oraz marka obuwia sportowego Sprandi.