Rebranding wspiera skuteczną strategię wzrostu i pokazuje, że firma wprowadza inną perspektywę na rynek audytu, podatków i doradztwa finansowego.
Hervé Hélias, dyrektor generalny i prezes Grupy Mazars, powiedział: „Jestem bardzo podekscytowany, mogąc pokazać naszą nową tożsamość i nowe pozycjonowanie marki po dwóch latach dogłębnych i szeroko zakrojonych konsultacji z naszymi partnerami, pracownikami, klientami i interesariuszami. Zmiana wizerunkowa odzwierciedla nie tylko kim jesteśmy dzisiaj, ale i pokazuje, jaką firmą chcemy być w przyszłości. Jesteśmy jednym połączonym zespołem na całym świecie, posiadającym skalę działania umożliwiającą obsługę dużych międzynarodowych klientów oraz elastyczność pozwalającą na kreatywne i indywidualne podejście do naszych klientów. W każdym kraju, w którym prowadzimy działalność doradczą, nasze zespoły łączą w sobie zrozumienie kultury lokalnej z globalną perspektywą, oferując klientom różnej wielkości prawdziwe partnerstwo, które daje im poczucie pewności w biznesie i pomaga realizować ich ambicje".
Zrównoważony rozwój i ekspansja
Mazars rozpoczyna rebranding, bazując na stałym, zrównoważonym rozwoju i udanej ekspansji geograficznej, co odzwierciedla silną pozycję firmy na światowym rynku. W ubiegłym roku ta międzynarodowa firma audytorska, podatkowa i doradcza odnotowała przychody w wysokości 1,8 mld euro (rok budżetowy 2018/2019), co oznacza wzrost o 10,4% (z wyłączeniem wpływu Forex + 0,2%) w porównaniu z poprzednim rokiem. Wzrost przychodów w 2018/2019 był wzmacniany przez silny 9,0% wzrost organiczny.
Zmiana wizualna marki odzwierciedla fakt, że Mazars stał się międzynarodową grupą, obecną w ponad 90 krajach, zatrudniającą prawie 25 000 współpracowników na całym świecie. Dzięki Mazars North America Alliance dysponuje dodatkowo 16 000 specjalistów, którzy mogą obsługiwać międzynarodowych klientów Mazars prowadzących działalność w USA i Kanadzie. W sumie na całym świecie ponad 40 000 specjalistów pracuje na rzecz klientów Mazars. Ta międzynarodowa ekspansja firmy znajduje odzwierciedlenie w geograficznym rozmieszczeniu źródeł przychodów grupy: ponad jedna trzecia przychodów z honorariów Mazars pochodzi obecnie spoza Europy. Azja i Pacyfik cieszyły się najwyższą stopą wzrostu wynoszącą 22,6% w sezonie 2018/2019, a region ten odpowiada za obecnie około 15% całkowitych przychodów firmy.
Komentując rozwój i ekspansję Mazars, Hervé Hélias powiedział: „W ciągu 75 lat istnienia firmy nasze zasady przewodnie się nie zmieniły, ale nasza organizacja już tak. Przez ostatnie dziesięć lat podwoiliśmy swój rozmiar, a różnorodność naszej oferty, klientów i talentów wewnątrz organizacji ewoluowała wraz z rozwojem. Obecnie prowadzimy audyt prawie 2 000 jednostek zainteresowania publicznego na całym świecie, we Francji obsługujemy aż 30% spółek giełdowych, a w Chinach prawie 140 dużych spółek giełdowych. Jednocześnie obsługujemy także ponad 50 000 firm prywatnych i rodzinnych, od start-upów po dojrzałe spółki międzynarodowe."