16 minut dziennie, o minutę dłużej niż w styczniu oglądał statystyczny widz w Polsce zawartość platform streamingowych na ekranie telewizora – podała firma badawcza Nielsen w środę.
Po raz pierwszy tym samym widzowie takich aplikacji jak Netflix, czy Youtube poświęcili im przed szklanym ekranem ponad 6 proc. czasu (Nielsen pisze o 6,4 proc., ale pokazuje na wykresie 6,5 proc.). Dla porównania, w styczniu było to 5,9 proc.
Badanie Nielsena „The Gauge” wskazuje, że platformy streamingowe zwiększyły udział w czasie oglądania kosztem platform satelitarnych i telewizji kablowych, natomiast udział cyfrowej telewizji naziemnej pozostał na poziomie ze stycznia.
Czytaj więcej
Największa platforma streamingowa ma za sobą trudny rok. W nowym obiecuje wzrost, ale już nie tak szybki jak kiedyś. Liczy na nowe źródła dochodu, np. reklamę. W branży rośnie konkurencja, a sytuacja gospodarcza wymusza walkę ceną.
Nowy w Polsce serwis – SkyShowtime – nie zagroził pozycji liderów streamingu, ale wsparł ten segment w walce o czas widza.