Ubezpieczenia w czasie chaosu

Nawet podczas trwania pandemii zawarcie czy przedłużenie ubezpieczenia jest często koniecznością. Można to zrobić zdalnie, bez wychodzenia z domu.

Aktualizacja: 18.03.2020 21:30 Publikacja: 18.03.2020 20:00

Ubezpieczenia w czasie chaosu

Foto: AFP

„Priorytetem ubezpieczycieli jest obsługa klientów i poszkodowanych w taki sposób, by nie musieli wychodzić z domu. Dlatego wszędzie, gdzie to możliwe, działa obsługa zdalna. Tak jest nie tylko przy sprzedaży polis, ale i w likwidacji szkód. Wykorzystujemy technologię, aby w czasie pandemii chronić naszych klientów i pracowników" – pisze na blogu Polskiej Izby Ubezpieczeń Andrzej Maciążek, wiceprezes PIU.

Przypomina, że duża część umów ubezpieczenia i procesów obsługi szkód już wcześniej opierała się na elektronicznym obiegu dokumentów oraz bezgotówkowych wypłatach odszkodowań i świadczeń. To system sprawdzony i stosowany np. przy likwidacji szkód samochodowych czy w mieszkaniach i domach. Na dużą skalę działa m.in. w czasie klęsk żywiołowych, gdy szybka wypłata odszkodowań jest priorytetem. Również w czasie pandemii związanej z koronawirusem bez problemu można zdalnie przekazywać ubezpieczycielowi zdjęcia, dokumenty, zawierać i wypowiadać umowy.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Ubezpieczenia
To już definitywny koniec wojny cenowej na rynku OC. Polisy mocno drożeją
Ubezpieczenia
Kto zapłaci za odbudowę Los Angeles? Firmy ubezpieczeniowe na granicy bankructwa
Ubezpieczenia
Trudny rok za ubezpieczycielami. Ceny polis OC pójdą w górę
Ubezpieczenia
Wypłata w 15 dni - Warta podsumowuje pomoc powodzianom
Ubezpieczenia
Klęski żywiołowe uderzyły w wyniki ubezpieczycieli. Wypłaty ostro w górę