Pierwszy w Polsce leasing on-line

Millennium Leasing chce powalczyć o rynek pojazdów lekkich. W tym celu wprowadza leasing samochodów osobowych i ciężarowych oparty o promesę rezerwacyjną ważną przez 60 dni

Publikacja: 08.05.2013 15:16

Pierwszy w Polsce leasing on-line

Foto: Bloomberg

Robert Buśko, kierownik Wydziału Współpracy z Placówkami Bankowymi w Millennium Leasing, mówi, że obecnie rynek lekkich pojazdów w 30 proc. zdominowany jest przez firmy leasingowe powiązane z producentami aut, kolejne 30 proc. stanowią firmy flotowe, czyli wynajmu długookresowego, a o resztę, czyli 40 proc. rynku walczą bankowe firmy leasingowe.

- Rynek kształtują firmy leasingowe należące do producentów samochodów, którzy oferują klientom gotowe pakiety, czyli finansowane połączone z ubezpieczeniami i innymi dodatkowymi produktami, za które trzeba dodatkowo zapłacić. Decyzja podejmowana jest w 15 minut i klient nie ma możliwości porównania różnych ofert. Oferta leasingowa jest dodatkiem do auta. Poza tym uzyskanie wyłącznie finansowania jest dziś trudne – mówi Robert Buśko.

Klient zdecyduje

Millennium Leasing, które ze swoją ofertą nie jest obecne w salonach samochodowych, chce dać alternatywę przedsiębiorcom, zwłaszcza tym drobnym, którzy są także klientami banku (kilkadziesiąt tysięcy), i odejść od sprzedaży pakietowej.

- Millennium Leasing postrzegana jest przez rynek jako firma sprawnie realizująca skomplikowane transakcje, głównie w segmencie korporacyjnym. Teraz chcemy wejść w segment pojazdów lekkich. Trudno wyróżnić się w sytuacji, gdy wszyscy oferują to samo. Nasza oferta oznacza, że klient nie musi decydować się na pakiet, ale dajemy mu gwarancję finansowania na korzystnych warunkach, a on ma czas wtedy na znalezienie odpowiedniego dla siebie pojazdu – mówi Wojciech Rybak, prezes Millennium Leasing. Choć jak dodaje klient będzie miał też możliwość skorzystania z oferty pakietowej, jeśli się na to zdecyduje. W tym także z oferty ubezpieczeniowej (np. wieloletnie ubezpieczenie komunikacyjne z jednolitą składką przez cały okres umowy).

Promesa na 60 dni

Od 13 maja każdy polski przedsiębiorca będzie mógł skonfigurować ofertę sfinansowania potrzebnego pojazdu (nie trzeba wskazywać konkretnego) i zarezerwować ją on-line na 60 dni. Do złożenia wniosku na dedykowanej stronie osobisty-leasing.pl potrzebne są tylko dane teleadresowe umożliwiające identyfikację firmy i osoby składającej zlecenie. W ciągu kilku godzin od złożenia wniosku decyzja - promesa rezerwacyjna trafia do potencjalnego leasingobiorcy, który ma 60 dni na wybór konkretnego samochodu. Od tego momentu klient w każdej chwili, w dowolnym miejscu i u jakiegokolwiek dostawcy może porównać ofertę Millennium Leasing z ofertami konkurencji, wynegocjować i wybrać najlepsze warunki.

Bezpłatna promesa to rodzaj promesy kredytowej czyli jednostronnego zobowiązania Millennium Leasing do sfinansowania wybranego przez klienta przedmiotu leasingu do określonej kwoty. Nie powoduje powstania zobowiązań po stronie klienta. Ostateczne podpisane umowy odbywa się tradycyjnie w obecności przedstawiciela spółki leasingowej.

Dodatkową korzyścią dla leasingobiorcy jest możliwość obniżenia całkowitego kosztu leasingu w programie  regularne płatności. Nagrodą za terminowe (brak opóźnień przekraczających 30 dni) spłacanie comiesięcznych rat jest premia końcowa równa wartości resztowej (maksymalnie 40 proc. wartości początkowej pojazdu) przyznawana na zakończenie umowy.

Produkt skierowany jest głównie do mikroprzedsiębiorstw. W ramach oferty osobisty-leasing.pl można sfinansować dowolny, nowy lub używany (nie starszy niż pięcioletni) samochód osobowy lub ciężarowy do 3.5 t DMC, zakupiony od autoryzowanego dealera na podstawie pełnej (23 proc.) faktury VAT, w cenie nieprzekraczającej 250 tys. zł netto w przypadku pojazdów nowych lub 150 tys. zł netto w przypadku pojazdów używanych.

Stabilny rynek

Wojciech Rybak spodziewa sie, że w tym roku firmy leasingowe udzielą ogółem finansowania na zbliżoną kwotę jak w minionym roku (31,2 mld zł).

-Będzie to +/- 0. Nie należy jednak spodziewać się, że w drugiej części roku ruszą inwestycje. Widać, że przedsiębiorcy dokonują inwestycji odtworzeniowych. Nie dokonują jednak inwestycji zwiększających moce produkcyjne. Sytuacja branży w tym roku będzie stabilna – ocenia Wojciech Rybak.

Nie spodziewa się także konkurencji cenowej między firmami leasingowymi. – Koszt finansowania w Polsce jest niższy w krajach unijnych. To raczej czas na tworzenie nowych produktów i budowanie dobrej współpracy z klientami.

Robert Buśko, kierownik Wydziału Współpracy z Placówkami Bankowymi w Millennium Leasing, mówi, że obecnie rynek lekkich pojazdów w 30 proc. zdominowany jest przez firmy leasingowe powiązane z producentami aut, kolejne 30 proc. stanowią firmy flotowe, czyli wynajmu długookresowego, a o resztę, czyli 40 proc. rynku walczą bankowe firmy leasingowe.

- Rynek kształtują firmy leasingowe należące do producentów samochodów, którzy oferują klientom gotowe pakiety, czyli finansowane połączone z ubezpieczeniami i innymi dodatkowymi produktami, za które trzeba dodatkowo zapłacić. Decyzja podejmowana jest w 15 minut i klient nie ma możliwości porównania różnych ofert. Oferta leasingowa jest dodatkiem do auta. Poza tym uzyskanie wyłącznie finansowania jest dziś trudne – mówi Robert Buśko.

Pozostało 81% artykułu
Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę