Duża fuzja na rynku ubezpieczeń w Polsce

Dwa zakłady ubezpieczeń w Grupie VIG (Vienna Insurance Group) – Wiener oraz Compensa – łączą się. Właścicielem marki Wiener staje się Compensa. Połączone spółki tworzą czwartą co do wielkości firmę ubezpieczeniową w Polsce oraz w Grupie VIG w Europie.

Publikacja: 01.07.2024 18:43

Duża fuzja na rynku ubezpieczeń w Polsce

Foto: Adobe Stock

– Celem połączenia Wienera i Compensy jest stworzenie silnej, efektywnej i konkurencyjnej organizacji, lidera w segmencie ubezpieczeń majątkowych. Wspólnie tworzymy nową firmę, łącząc najlepsze zespoły i ich doświadczenie. Zaproponujemy klientom pełną gamę ubezpieczeń, dostęp w praktycznie wszystkich kanałach dystrybucji oraz efektywną i przyjazną obsługę. Mamy ambicję być pierwszym wyborem dla współpracujących z nami pośredników – komentuje Anna Włodarczyk-Moczkowska, dotychczasowa prezes zarządu Compensy, która objęła stery połączonej firmy. - Bardzo krótki, bo tylko 9 miesięczny proces połączenia bez wątpienia potwierdził, że nasi pracownicy są gotowi na nowe wyzwania i dobrze przygotowani do najbardziej wymagających zadań - dodaje.

Nowa struktura Compensy

W związku z połączeniem Compensa będzie miała nową strukturę opartą na dwóch filarach, czyli ubezpieczeniach detalicznych oraz korporacyjnych. Na czele sprzedaży detalicznej oraz marketingu stoi Anna Włodarczyk-Moczkowska. Za obszar biznesu korporacyjnego odpowiedzialny jest Adam Dwulecki, dotychczasowy prezes Wienera.

Czytaj więcej

Na polisy wydajemy coraz więcej. OC będzie szybciej drożeć

– Połączenie otwiera przed nami nowe możliwości i wzmacnia naszą pozycję na rynku. Dzięki niemu będziemy w stanie zagwarantować jeszcze większe bezpieczeństwo i ochronę ubezpieczeniową, poszerzoną ofertę naszych produktów i obsługę na najwyższym poziomie. Naszym priorytetem jest dalsze ulepszanie szerokiej gamy dostępnych usług – wyjaśnia Adam Dwulecki, wiceprezes zarządu Compensy.

Dotychczasowe produkty korporacyjne Wienera dystrybuowane w kanele brokerskim będą od teraz sprzedawane pod marką Compensa, natomiast ubezpieczenia dla małego i średniego biznesu w sieci agencyjnej, podobnie jak produkty detaliczne Wienera pozostaną pod pomarańczową marką.

Bez zmian dla obecnych klientów

Połączenie nie wpływa na warunki obecnie obowiązujących umów ubezpieczenia, a zatem nie będzie wymagało żadnego działania ze strony klientów. Bez zmian pozostają dotychczasowe kanały komunikacji obsługi klientów Wienera. Compensa zaś przejmuje wszystkie prawa i obowiązki Wienera, które wynikają z umów ubezpieczenia. Staje się też nowym administratorem danych osobowych. Połączenie nie ma również żadnego wpływu na wypłacanie odszkodowań. Wszystkie procedury zostają zachowane i proces ten postępuje bez zmian.

Połączenie Wienera i Compensy nie wpływa na ofertę produktową obu spółek. Wiener stał się marką handlową, której właścicielem jest Compensa. Oznacza to, że produkty z dotychczasowej oferty obu spółek nadal będą dostępne.

– Celem połączenia Wienera i Compensy jest stworzenie silnej, efektywnej i konkurencyjnej organizacji, lidera w segmencie ubezpieczeń majątkowych. Wspólnie tworzymy nową firmę, łącząc najlepsze zespoły i ich doświadczenie. Zaproponujemy klientom pełną gamę ubezpieczeń, dostęp w praktycznie wszystkich kanałach dystrybucji oraz efektywną i przyjazną obsługę. Mamy ambicję być pierwszym wyborem dla współpracujących z nami pośredników – komentuje Anna Włodarczyk-Moczkowska, dotychczasowa prezes zarządu Compensy, która objęła stery połączonej firmy. - Bardzo krótki, bo tylko 9 miesięczny proces połączenia bez wątpienia potwierdził, że nasi pracownicy są gotowi na nowe wyzwania i dobrze przygotowani do najbardziej wymagających zadań - dodaje.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Ubezpieczenia
Jak kupować polisę ubezpieczeniową na wakacje. Poradnik
Materiał Promocyjny
Dodatkowe korzyści dla nowych klientów banku poza ofertą promocyjną?
Ubezpieczenia
Na polisy wydajemy coraz więcej. OC będzie szybciej drożeć
Ubezpieczenia
PZU wypłaci sowitą dywidendę za 2023 r.
Ubezpieczenia
Standard & Poor’s utrzymuje wysoki rating PZU. Perspektywa w górę
Materiał Promocyjny
Lidl Polska: dbamy o to, aby traktować wszystkich klientów równo
Ubezpieczenia
Najwyższa waloryzacja składek od 15 lat. "Na papierze" jesteśmy 15 proc. bogatsi