Rosnący apetyt na fundusze inwestycyjne

Sprzedaż jednostek funduszy w Banku Pocztowym w 2015 roku przekroczyła 200 mln zł brutto. W tym roku instytucja liczy na 270 mln.

Publikacja: 11.02.2016 21:00

Foto: Fotorzepa, Piotr Guzik

Z początkiem roku Bank Pocztowy planował wystartować z funduszami inwestycyjnymi pod własną marką – Ostrożnym, Zrównoważonym, Dynamicznym. – Ten plan jest jak najbardziej aktualny, jednak wciąż trwają formalności w KNF. Dlatego uruchomienie własnych funduszy przesuwamy na dalszą część 2016 r. – tłumaczy Szymon Grochowalski, zastępca dyrektora bankowości detalicznej w Banku Pocztowym.

Na potwierdzenie zdradza, że Pocztowy prowadzi rozmowy z kilkoma firmami pośrednictwa finansowego na temat dystrybucji funduszy w przyszłości. – To podmioty wyspecjalizowane w kredytach hipotecznych, ale również w produktach inwestycyjnych. Właśnie we współpracy z nimi realizujemy część sprzedaży kredytów gotówkowych. Nasza marka budzi pozytywne konotacje wśród ich klientów i są spore szanse na zainteresowanie ich nie tylko pożyczkami, ale również funduszami – przekonuje Grochowalski. Jednym z planów Banku Pocztowego na 2016 jest również emisja obligacji detalicznych.

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ubezpieczenia
Andrzej Klesyk: Holding PZU leży w interesie państwa
Ubezpieczenia
PZU idzie do prokuratury w sprawie odszkodowania dla fundacji ojca Rydzyka
Ubezpieczenia
Idą wielkie porządki w PZU. Holding zamiast Grupy. Ważą się losy banków
Ubezpieczenia
Dobre wyniki Grupy PZU w 2024 r. Nowa strategia bez zmian. Ważą się losy banków
Ubezpieczenia
Warta z rekordową sprzedażą ubezpieczeń w 2024 r. Zysk, rentowność i rating w górę