Klimat i cyberataki na szczycie zagrożeń

Lista zagrożeń dla współczesnego świata stale się wydłuża. A jednym z największych problemów, przed którymi stoją dziś ubezpieczyciele, jest wycena związanego z nimi ryzyka.

Publikacja: 23.09.2022 03:00

Klimat i cyberataki na szczycie zagrożeń

Foto: Adobe Stock

Pandemii koronawirusa raczej nikt nie przewidywał, wojna w Ukrainie też nas zaskoczyła. Co jeszcze może się wydarzyć? Jak rozpoznać, że zbliża się kolejna katastrofa? I co należy zrobić w jej obliczu? – na te pytania odpowiedzi szukali eksperci w czasie drugiego dnia IX Kongresu Polskiej Izby Ubezpieczeń.

– Największe zagrożenia związane są z katastrofami naturalnymi – stwierdziła Beata Janowczyk, szefowa wydziału oceny ryzyka i planowania Rządowego Centrum Bezpieczeństwa. Powodzie, susze, wichury i tornada pojawiają się coraz częściej. Uderzają z coraz większą siłą. Ich konsekwencje, także gospodarcze i finansowe, są coraz bardziej dotkliwe. Z raportu organizacji Christian Aid „Counting the cost 2020: a year of climate breakdown” wynika, że ekstremalne zjawiska pogodowe wynikające ze zmian klimatu kosztowały świat w 2020 r. miliardy dolarów. Raport opisuje 15 najbardziej destrukcyjnych katastrof klimatycznych 2020 r. Dziesięć z nich spowodowało straty rzędu co najmniej 1,5 mld dol., a w przypadku dziewięciu szkody sięgnęły nawet 5 mld dol. Większość z tych szacunków opiera się przy tym wyłącznie na ubezpieczonych stratach – rzeczywisty koszt prawdopodobnie jest jeszcze wyższy.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Ubezpieczenia
Hulajnogi na prąd wciąż bez obowiązkowego OC
Ubezpieczenia
Andrzej Klesyk: Holding PZU leży w interesie państwa
Ubezpieczenia
PZU idzie do prokuratury w sprawie odszkodowania dla fundacji ojca Rydzyka
Ubezpieczenia
Idą wielkie porządki w PZU. Holding zamiast Grupy. Ważą się losy banków
Ubezpieczenia
Dobre wyniki Grupy PZU w 2024 r. Nowa strategia bez zmian. Ważą się losy banków
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku