Tym samym odnotowało wzrost przypisu składki w porównaniu z 2013 rokiem o 6,3 proc. Dodajmy, że dla całego rynku przypis ten spadł o ponad 8 proc.
Według danych za ubiegły rok spółka zajmuje 3. pozycję na rynku ubezpieczeń na życie, awansując z 6. miejsca w 2013 r. Zysk netto MetLife TUnŻiR w 2014 r. wyniósł 351 mln złotych.
Łukasz Kalinowski, prezes zarządu i dyrektor generalny MetLife TUnŻiR tłumaczy w komentarzu do ubiegłorocznych wyników, że spadek składki na rynku ubezpieczeń na życie spowodowany był ograniczeniem sprzedaży lub całkowitym wycofaniem się wielu ubezpieczycieli z oferowania polis o charakterze inwestycyjnym sprzedawanych w placówkach bankowych. Zaznacza, że na obniżenie atrakcyjności takich form oszczędzania wpłynął zarówno spadek stóp procentowych jak i likwidacja pewnych ulg podatkowych. Przypomina przy tym, że pod wpływem działań informacyjnych prowadzonych przez Rzecznika Ubezpieczonych, UOKiK i KNF klienci baczniej zaczęli przyglądać się takim produktom i ich dopasowywaniu do swoich rzeczywistych potrzeb, co dodatkowo mogło obniżyć sprzedaż. W pozostałych segmentach rynku, przede wszystkim w ubezpieczeniach ochronnych, nastąpiło polepszenie koniunktury i wyraźny trend wzrostowy. - Przykładem tego może być ponad 6 proc. wzrost składki w MetLife i zysk netto w wysokości 351 mln złotych, które plasują nas na 3. pozycji wśród ubezpieczycieli na życie zarówno pod względem przypisu składki brutto, jak i zysku – wyjaśnia prezes.
Podsumowując cały ubiegły rok przypomniał, że od roku 2014 spółka posługuje się marką MetLife, za którą stoją takie wartości jak: szacunek i troska o klientów, doskonalenie standardów działania, proponowanie klientom rozwiązań w oparciu o ich potrzeby oraz otwartość na nowości i różnorodność. Jesienią rozpoczęła się kampania reklamowa firmy pod hasłem „Rozwijamy się dla Ciebie od ponad 145 lat". Celem kampanii jest zbudowanie świadomości marki oraz przedstawienie wizerunku MetLife jako wiodącej, globalnej firmy oferującej ubezpieczenia, emerytury i inwestycje.
Kalinowski podkreśla, że oferta ubezpieczeniowa firmy oparta jest w całości na potrzebach klientów. W 2014 roku spółka wprowadziła nowe flagowe produkty do swojej oferty. Bezpieczne Dziecko to indywidualne ubezpieczenie na życie dedykowane dla dzieci, stworzone we współpracy z rodzicami. Produkt ten zapewnia finansowe wsparcie w przypadku takich zdarzeń jak złamania i oparzenia wskutek nieszczęśliwego wypadku, pobyt w szpitalu i operacja oraz choroba lub trwałe inwalidztwo wskutek nieszczęśliwego wypadku. MetLife Invest, czyli indywidualne ubezpieczenie na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym, to produkt, który daje możliwość m.in. skorzystania z prowadzonego bez opłaty administracyjnej rachunku dodatkowego. Rachunek ten pozwala dodatkowo inwestować doraźne wpłaty. Dzięki elastycznej konstrukcji produktu, klienci mogą dowolnie poszerzać oferowaną ochronę.