Na kolejnych pozycjach uplasowały się Aviva i Link4, które zajęły odpowiednio czwarte i piąte miejsce. Największego skoku w klasyfikacji – dokonały Aviva i PZU, wspinając się odpowiednio o dwanaście i dziewięć pozycji. Ranking pokazuje również, że są możliwe inne kryteria oceny firm oferujących polisy OC i AC, niż tylko wysokość składki.
Ranking ubezpieczycieli za rok 2015 - w zakresie jakości danych oraz procesów związanych z zasilaniem ogólnopolskiej bazy polis Ośrodka Informacji UFG** - przygotowany został już po raz piąty. Klasyfikację sporządzono w oparciu o osiem wskaźników uwzględniających m.in. terminowość, kompletność i jednoznaczność przesyłanych danych o polisach i szkodach, ale też odsetek błędnych (unieważnianych) rekordów. - Nasz ranking ma na celu zmobilizowanie firm do dbałości o jakość oraz terminowość przesyłania danych do Ośrodka Informacji Funduszu – mówi Elżbieta Wanat-Połeć, prezes UFG. - Utrzymanie wysokiej jakości tych danych leży bowiem w interesie całego rynku, szczególnie teraz, gdy rosną ceny polis i rzetelna informacja o historii ubezpieczenia danego kierowcy ma wpływ na precyzyjne wyliczenie wysokości jego składki – dodaje.
Na koniec 2015 roku w bazie OI UFG znajdowały się informacje o aktywnych umowach ubezpieczenia OC - dla 21,73 mln pojazdów (przed rokiem 20,88 mln) oraz AC - dla 4,93 mln pojazdów (odpowiednio 4,67 mln), a ponadto informacje o blisko 2,1 mln wypłat odszkodowań z tych polis (OC i AC). W ciągu ubiegłego roku firmy ubezpieczeniowe skierowały do bazy OI UFG ponad 144 mln zapytań o historię ubezpieczenia posiadaczy i kierowców pojazdów i 120 mln zapytań o szkody przez nich spowodowane.
- Kolejne lata publikacji rankingu wskazują systematyczny wzrost rzetelności ubezpieczycieli w zasilaniu ogólnopolskiej bazy danych ubezpieczeń komunikacyjnych - mówi Sława Cwalińska Weychert, wiceprezes UFG.
- Warto podkreślić, że różnice między ubezpieczycielami z pierwszej piątki rankingu są naprawdę minimalne, a również firmy z końcowych miejsc - każdego roku - wyraźnie poprawiają swoje wyniki. Cieszy więc niezwykle, że poszczególne firmy przykładają coraz większą wagę i znaczenie do jakości danych przesyłanych do bazy Funduszu - dodaje.