Aktualizacja: 23.01.2019 14:03 Publikacja: 22.01.2019 20:00
Foto: Flickr
Działanie budzącej liczne kontrowersje aplikacji do przewozu osób zakazane jest lub ograniczone w wielu miastach na świecie. Choćby dwa tygodnie temu brukselski Trybunał ds. Handlu uznał, że model, w jakim funkcjonuje Uber, jest nielegalny, a usługi przewozu ludzi mogą świadczyć wyłącznie kierowcy z licencją taksówkarską w oznaczonych samochodach. Orzeczenie, na mocy którego za kurs Uberem po belgijskiej stolicy grozić ma grzywna w wysokości nawet 10 tys. euro, Trybunał wydał na wniosek tamtejszego zrzeszenia taksówkarzy. W Polsce środowisko taxi też domagało się uregulowania kwestii przewozu osób za pośrednictwem aplikacji. W Ministerstwie Infrastruktury (MI) powstał nawet wyjątkowo niekorzystny dla amerykańskiego koncernu projekt nowelizacji ustawy o transporcie. Nowe przepisy trafiły jednak do szuflady, a ostatnie wydarzenia wskazują, że szanse, iż zostaną z niej wyciągnięte, są iluzoryczne.
Rosyjska Federacja Transportu Lotniczego (Rosawiacja) jest zachwycona jakością usług irańskich mechaników lotniczych. Brak komponentów zastępują wyjątkowymi umiejętnościami.
Złośliwe uwagi Donalda Trumpa, który nie chce dłużej czekać na nowy Air Force One, to tylko czubek góry lodowej problemów, jakie ma przed sobą Boeing.
Mimo zaostrzenia sankcji rosyjskie linie lotnicze nadal otrzymują części do zachodnich maszyn, głównie airbusów i boeningów. Kontrabandę umożliwiają pośrednicy z Indii. Dobrze na niej zarabiają.
Solidne wyniki finansowe, dostawy nowych samolotów przyspieszą. - Ale to wszystko nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa produkcji oraz dekarbonizacji - zapowiada Guillaume Faury, prezes Airbusa.
Kłopoty z nawigacją przy zakłóconym sygnale GPS oraz przekleństwa w kabinie pilotów spowodowały katastrofę AZAL Airlines - uważa Aleksander Jakowlew, rosyjski ekspert lotniczy. Ani słowa o tym, że samolot został ostrzelany przez Rosjan.
Do kolejnych inwestycji rowerowych szykują się Katowice. Jeszcze w lutym ruszy warta blisko 4 mln zł budowa nowej drogi dla rowerów w Szopienicach, łącząca ulicę Brynicy z Sosnowiecką.
Niemal 6 mln mkw. magazynów wynajęto w Polsce w ubiegłym roku. Transakcje na naszym rynku stanowią 59 proc. umów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – wynika z analiz firmy doradczej Cushman & Wakefield.
Trzeci duży europejski gracz zainteresowany jest polskim rynkiem lokomotyw, głównie towarowych. Kusi stara flota oraz duże przewozy.
• Czy wydatki na rehabilitację kręgosłupa przedsiębiorcy są firmowym kosztem podatkowym? Ważny wyrok NSA • Czy przedsiębiorca może rozliczyć połowę psa w kosztach domowej firmy? • Pierwsze propozycje deregulacyjne zespołu Brzoski • Prezydent podpisał ważną dla firm nowelizację • Jak zmotywować przedsiębiorców by zadbali o wyższe emerytury z ZUS • Czy przedsiębiorcy stracą swojego rzecznika? • Ważne terminy na ten tydzień
Prawie 370 mln zł sięgają w Krajowym Rejestrze Długów (KRD) niezapłacone zaległości finansowe gapowiczów, którzy jeździli komunikacją miejską bez biletu.
W ostatnim czasie wydarzyło się kilka wypadków samolotowych. Czy w związku z tym można uznać, że znajdujemy się w czasie, w którym działa tzw. prawo serii mówiące o tym, że w pewnych momentach katastrofy dzieją się częściej. Zapytaliśmy o to eksperta.
Solidne wyniki finansowe, dostawy nowych samolotów przyspieszą. - Ale to wszystko nie może odbywać się kosztem bezpieczeństwa produkcji oraz dekarbonizacji - zapowiada Guillaume Faury, prezes Airbusa.
Ruch pasażerski na polskich lotniskach wzrósł w zeszłym roku o 15,6 procent i osiągnął liczbę 59,5 miliona podróżnych. Trzy największe lotniska to Lotnisko Chopina (21 mln), Kraków (11 mln) i Gdańsk (6,7 mln).
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas