Aktualizacja: 04.05.2019 22:14 Publikacja: 04.05.2019 14:29
Foto: Bloomberg
FAA robi wszystko, aby przekonać zagranicę, że w B737 MAX w wersji sprzed dwóch katastrof — samolotu Lion Air 29 października 2018 i Ethiopian Airlines z 10 marca - nie było niedociągnięć. Ten proces toczy się niezależnie od przygotowań do certyfikacji nowego oprogramowania dla maszyn tego typu, które nie będzie już stwarzało żadnych wątpliwości co do tego, jak w danej sytuacji powinien zachować się pilot. Amerykanie zorganizowali takie spotkanie, aby przekonać świat, że nawet udzielenie daleko idących kompetencji Boeingowi nie było błędem. Dlatego powołali komisję JATR, (Joint Authorities Technical Review), której szefem został znany z drobiazgowości i dociekliwości były szef National Transportation Safety Agency, Christopher Hart. W pierwszym swoim oświadczeniu po powołaniu go na to stanowisko Hart napisał: „Poziom zainteresowania ze strony ekspertów pokazuje, że bezpieczeństwo w transporcie lotniczym jest problemem globalnym wymagającym nieustannej współpracy międzynarodowej”.
Portugalski kontenerowiec Solong staranował amerykański tankowiec MC Stena Immaculate, zacumowany u wybrzeży Wielkiej Brytanii. Tankowiec stanął w płomieniach, zapalił się też kontenerowiec. Do szpitali trafiły 32 osoby, jedna jest uznana za zaginioną. Tankowiec przewoził paliwo dla armii USA. To druga taka sytuacja w ciągu trzech dni.
Ponad pół miliona pasażerów ucierpi dzisiaj z powodu masowego strajku na niemieckich lotniskach. W 11 portach wszystkie samoloty zostały na ziemi. A protest dopiero się rozkręca. I bardzo prawdopodobne są kolejne strajki.
Amerykańska Izba Handlowa w Rosji wezwała do zniesienia sankcji na rosyjskie lotnictwo. Wiadomo, że Moskwa i Waszyngton o tym rozmawiają.
Rosyjskie linie lotnicze będą przewozić pasażerów 60-letnimi samolotami z powodu braku nowych maszyn. To skutek sankcji Zachodu i klęski programu Kremla rozwoju rodzimego przemysłu lotniczego.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Co najmniej „duże zakłócenia” są spodziewane na 11 największych niemieckich lotniskach w najbliższy poniedziałek, 10 marca. Powodem jest strajk pracowników naziemnych. Ucierpi przynajmniej 150 tys. pasażerów.
Ponad pół miliona pasażerów ucierpi dzisiaj z powodu masowego strajku na niemieckich lotniskach. W 11 portach wszystkie samoloty zostały na ziemi. A protest dopiero się rozkręca. I bardzo prawdopodobne są kolejne strajki.
Spowalnia ukraińska gospodarka, co widoczne jest w malejącym ruchu przez granicę.
Włoski Leonardo SpA zmienił bankowego doradcę, który pomoże mu w wejściu do powstającej przemysłowej grupy lotniczej i satelitarnej. Bank of America został zastąpiony przez Deutsche Bank.
Amerykańska Izba Handlowa w Rosji wezwała do zniesienia sankcji na rosyjskie lotnictwo. Wiadomo, że Moskwa i Waszyngton o tym rozmawiają.
Rosyjskie linie lotnicze będą przewozić pasażerów 60-letnimi samolotami z powodu braku nowych maszyn. To skutek sankcji Zachodu i klęski programu Kremla rozwoju rodzimego przemysłu lotniczego.
Chociaż w roku 2024 nie było tak bezpiecznie, jak w najlepszym pod tym względem roku 2023, lotnictwo pozostało jedną z najbezpieczniejszych form transportu - ocenia Międzynarodowe Zrzeszenie Transportu Lotniczego (IATA), które opublikowało doroczny raport o bezpieczeństwie w ruchu lotniczym.
Co najmniej „duże zakłócenia” są spodziewane na 11 największych niemieckich lotniskach w najbliższy poniedziałek, 10 marca. Powodem jest strajk pracowników naziemnych. Ucierpi przynajmniej 150 tys. pasażerów.
Nie oznacza to poprawy, a raczej stabilizację na niskim poziomie. Prognozy makroekonomiczne nadal słabe.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas