Alitalia nadal workiem bez dna

Narodowy włoski przewoźnik traci w dalszym ciągu pieniądze rzędu 300 mln euro rocznie — powiedział członkom parlamentarnej komisji transportu nowy tymczasowy zarządca komisaryczny Giuseppe Leogrande.

Aktualizacja: 08.01.2020 11:16 Publikacja: 08.01.2020 11:14

Alitalia nadal workiem bez dna

Foto: Bloomberg

W listopadzie po wielu miesiącach rozmów państwowa kolej Ferrovie dello Stato, Delta Air Lines i grupa infrastruktury Atlantia zrezygnowały z planu ratowania Alitalii stawiając rząd przed dylematem likwidacji linii albo udzielenia jej kolejnej pomocy finansowej. Rząd wybrał drugie wyjście, przewoźnik dostanie następne 400 mln euro kredytu pomostowego oprócz 900 mln, jakie dostał od maja 2017, a nie spłacił w terminie do czerwca 2019.

Leogrande poinformował, że nadal pracuje nad planem uratowania linii, czym wywołał gniewne reakcje części członków komisji, którzy zwrócili mu uwagę, że do maja musi znaleźć grupę chętnych. Dodał, że wznowi rozmowy z Deltą i jest gotowy rozmawiać z Lufthansą, ale to chyba niewiele da, bo Delta jest gotowa zainwestować tylko 100 mln euro, a Lufthansa nie chce wchodzić kapitałowo — pisze Reuter.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Co drugi airbus w Rosji został na ziemi. Trudna zima w lotnictwie
Transport
Potężna kara dla Ryanaira za dodatkowe opłaty za bagaż. Oberwały też inne tanie linie
Transport
Bateryjna nadzieja Europy broni się przed upadkiem
Transport
Kontrolerzy lotów z PAŻP polecą w kabinach pilotów Ryanaira
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Pasażer samolotu chciał wysiąść w powietrzu. Skrępowany taśmą klejącą