Alitalia nadal workiem bez dna

Narodowy włoski przewoźnik traci w dalszym ciągu pieniądze rzędu 300 mln euro rocznie — powiedział członkom parlamentarnej komisji transportu nowy tymczasowy zarządca komisaryczny Giuseppe Leogrande.

Aktualizacja: 08.01.2020 11:16 Publikacja: 08.01.2020 11:14

Alitalia nadal workiem bez dna

Foto: Bloomberg

W listopadzie po wielu miesiącach rozmów państwowa kolej Ferrovie dello Stato, Delta Air Lines i grupa infrastruktury Atlantia zrezygnowały z planu ratowania Alitalii stawiając rząd przed dylematem likwidacji linii albo udzielenia jej kolejnej pomocy finansowej. Rząd wybrał drugie wyjście, przewoźnik dostanie następne 400 mln euro kredytu pomostowego oprócz 900 mln, jakie dostał od maja 2017, a nie spłacił w terminie do czerwca 2019.

Leogrande poinformował, że nadal pracuje nad planem uratowania linii, czym wywołał gniewne reakcje części członków komisji, którzy zwrócili mu uwagę, że do maja musi znaleźć grupę chętnych. Dodał, że wznowi rozmowy z Deltą i jest gotowy rozmawiać z Lufthansą, ale to chyba niewiele da, bo Delta jest gotowa zainwestować tylko 100 mln euro, a Lufthansa nie chce wchodzić kapitałowo — pisze Reuter.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Amerykanie chcą przywrócenia połączeń lotniczych z Rosją
Transport
Lotniczy złom wraca na rosyjskie niebo. Rosjanie polecą 60-letnimi samolotami
Transport
Znów strajk na niemieckich lotniskach. W poniedziałek nic nie poleci
Transport
Donald Trump poleci boeingiem, którego nie chcieli Rosjanie
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Transport
Rząd uruchamia miliardowe wsparcie na zakupy elektrycznych ciężarówek