Aktualizacja: 12.01.2020 14:55 Publikacja: 12.01.2020 12:47
Foto: Bloomberg
Redukcja dotycząca ponad 15 proc. całej załogi tej firmy jest pierwszą poważną konsekwencją komplikacji związanych z samolotami B737 MAX i zapowiada dalsze problemy amerykańskiego koncernu lotniczego. Zmniejszenie zatrudnienia na taką skalę będzie poważnym utrudnieniem dla Boeinga w realizacji długofalowego planu zwiększenia rytmu produkcji MAXów po uzyskaniu zgody na ich powrót od urzędów lotnictwa.
Prezes Tom Gentile powiedział, że redukcja będzie dotyczyć 2800 pracowników w Wichita, z możliwością dalszych wypowiedzeń zależnych od uzgodnienia z Boeingiem ostatecznego rytmu produkcji samolotów. Spirit zatrudnia w Wichita ok. 13 tys. ludzi, a w całej firmie pracuje na świecie 18 tys.
Prawie 40 rosyjskich linii lotniczych może zostać uziemionych w 2025 roku – ostrzega prezes jednego z zagrożonych przewoźników. Mają one ponad 26 proc. udział w rynku przewozów.
Zapadł prawomocny wyrok w sprawie odcinka S17 Drewnica-Ząbki, czyli krótszego z dwóch brakujących odcinków Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW). Naczelny Sąd Administracyjny uchylił wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) w Warszawie z 20 października 2023 r. oraz skierował sprawę ponownie do rozpatrzenia przez WSA. Przed nami kilka miesięcy oczekiwania na wyznaczenie terminu rozprawy przez WSA – poinformował warszawski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kryzys na Bliskim Wschodzie oraz kłopoty z silnikami to główne powody mniejszych zysków Wizz Aira w I półroczu 2024.
Fińskie lotniska w pobliżu granicy z Rosją wyłączyły wszystkie nowoczesne systemy nawigacyjne i przeszły na systemy radarowe z lat 60. XX w. Powodem jest zakłócanie przez Rosjan systemów bazujących na nawigacji satelitarnej. Stare systemy są odporne na rosyjskie ataki.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Na wtorek, 12 listopada, zapowiedziane są dwa duże strajki na lotniskach i w kontroli ruchu lotniczego we Włoszech i Francji. To będzie nowy kłopot dla przewoźników i pasażerów.
Hiszpanie udowodnili, że niezawodność i stabilny rozwój są kluczem do zaufania, jakim obie marki darzą klienci.
Prawie 40 rosyjskich linii lotniczych może zostać uziemionych w 2025 roku – ostrzega prezes jednego z zagrożonych przewoźników. Mają one ponad 26 proc. udział w rynku przewozów.
Rynek magazynowy dostanie wiatru w żagle po przyjęciu ustawy o funduszach inwestujących w nieruchomości.
Farmy fotowoltaiczne i wiatrowe mają zapewnić neutralność węglową CPK. Budowę lotniska spółka rozpocznie w 2026 roku.
Chińskie linie lotnicze wypychają europejską konkurencję z rejsów do Chin. Unijni przewoźnicy domagają się „równych warunków konkurencji”.
Wraz ze spadkami europejskiej produkcji przemysłowej, urwało się dno na ryku naczep. Popyt kurczy się, co gorsza przyspiesza tempo spadku.
Wymiana tachografów idzie wyjątkowo ospale, firmy transportowe na pewno nie zdążą wymienić urządzeń we wszystkich ciężarówkach.
Liczba rozpoczynanych inwestycji magazynowych w całej Unii Europejskiej maleje od 2021 roku. Obiekty stają się coraz bardziej ekologiczne – wynika z raportu Newmark Polska.
Obawa przed barierami celnymi i wojną handlową zachęci do szybkich zakupów, co zwiększy zapotrzebowanie na transport. Wzmożenie nie musi jednak oznaczać ożywienia gospodarczego.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas