Aktualizacja: 16.02.2020 11:36 Publikacja: 16.02.2020 11:34
Foto: Bloomberg
W 2019 r. grupa z Tuluzy odpisała w bilansie 1,21 mld euro na A400M i będzie nadal odczuwać ujemne skutki programu (dostarczyła planowo 14 sztuk, ale perspektywy eksportu zmalały z powodu niemieckiego embarga na dostawy do Arabii Saudyjskiej), oraz 3,6 mld euro na uregulowanie postępowań w W. Brytanii, Francji i USA w związku z podejrzeniami o korupcję przy sprzedaży samolotów cywilnych. Zysk operacyjny EBIT, który nie uwzględnia konsekwencji tych postępowań i ugody oraz innych elementów nadzwyczajnych zwiększył się o 19 proc. do 6,095 mld, w 2020 r. ma dojść do 7,5 mld. Roczne obroty wzrosły o 11 proc. do 70,48 mld. Zasoby wolnej gotówki wyniosły 3,5 mld euro, w bieżącym roku mają dojść do ok. 4 mld. Airbus proponuje zwiększenie rocznej dywidendy o 9 proc. doi 1,8 euro. „Był to bardzo dobry rok, z solidnymi wynikami finansowymi związanymi zasadniczo z dostawami samolotów cywilnych” — podkreślił prezes Guillaume Faury.
Zarządzająca infrastrukturą spółka PKP Polskie Linie Kolejowe (PLK) mocno zwiększy wydatki. Na 2025 r. zaplanowa...
Już dwa Boeingi przeznaczone dla chińskich linii Xiamen Airlines zamiast na lotnisku w Xiamen wylądowały w Seatt...
Przy każdej kolejnej rundzie rozmów amerykańsko-rosyjskich wraca temat powrotu bezpośrednich połączeń USA-Rosja....
Przywrócone przez Donalda Trumpa wyższe stawki celne na stal i aluminium zwiększą koszty produkcji samolotów i s...
Stany Zjednoczone wprowadzają nowe opłaty portowe dla chińskich statków, tłumacząc to chęcią ożywienia amerykańs...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas