Linie lotnicze gorączkowo szukają gotówki. Komu pomogą rządy?

Niemiecka Lufhansa bardzo potrzebuje kapitału, ale za pomoc państwa nie chce oddać biznesowej niezależności. KLM i Air France dostaną ponad 10 mld euro. Z kolei Finnair zapewnił sobie już 500 mln euro dofinansowania. W przypadku LOT-u nie będzie prostego dofinansowania państwa, ale przewoźnik może skorzystać z rządowej tarczy.

Publikacja: 29.04.2020 13:57

Linie lotnicze gorączkowo szukają gotówki. Komu pomogą rządy?

Foto: Bloomberg

Linie lotnicze Austrian Airlines już wystąpiły do państwa o pomoc w wysokości 767 mln euro i ogłosiły, że nie zamierzają latać do końca maja.

— Nie mam zamiaru patrzeć na latające puste samoloty — mówi prezes Austriana, Andreas Otto. Jak powiedział rzecznik przewoźnika, Peter Thier większość tej kwoty mają stanowić kredyty do spłacenia. Reszta to bezzwrotne granty. Jakie będzie rozłożenie tych kwot, jest jeszcze kwestią do negocjacji. Natomiast skorzystanie z pieniędzy podatników ma być równoznaczne z powstrzymaniem się od cięć zatrudnienia i większą dbałością o środowisko. Linia już odstawiła starsze samoloty.

Pozostało 85% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Rosyjskim liniom lotniczym grożą masowe bankructwa w 2025 roku
Transport
Zapadł wyrok ws. Wschodniej Obwodnicy Warszawy, ale do przełamania impasu daleko
Transport
Spadł zysk Wizz Aira. Ale ma być lepiej
Transport
Lotniska wyłączają GPS i wracają do lat 60-tych XX wieku
Materiał Promocyjny
Fotowoltaika naturalnym partnerem auta elektrycznego
Transport
Będą zakłócenia w podróżach lotniczych. Francuzi i Włosi protestują
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje