Boeing nie mówił FAA całej prawdy o MAX-ach

Boeing nie przedłożył urzędowi lotnictwa FAA wszystkich dokumentów związanych z certyfikacją MAX-a ze szczegółami zmian w kluczowym systemie kontroli lotu, który zawinił w obu katastrofach. Dodatkowo regulatorzy z Europy i Kanady zażądali dalszych zmian w tym systemie

Publikacja: 01.07.2020 18:33

Boeing nie mówił FAA całej prawdy o MAX-ach

Foto: Bloomberg

Z najnowszego rządowego raportu, do którego Reuter miał wgląd wynika, że system kontroli lotu nazywany MCAS nie był „priorytetową domeną", bo Boeing przedstawił go urzędowi lotnictwa FAA jako modyfikację systemu wyrównania prędkości, który istniał już w tych samolotach, o ograniczonym zasięgu i użytkowaniu — stwierdza bardzo oczekiwany raport generalnego inspektora resortu transportu USA.

Dokument liczący 52 strony, datowany 29 czerwca (miał być opublikowany 1 lipca w Waszyngtonie) wskazuje na błędy popełnione przez Boeinga, ale również przez FAA w pracach projektowych i w certyfikacji B737 MAX. Raport jest ostatnim z serii dokumentem, który podkreśla wadliwą procedurę certyfikowania MAX-a, a resort sprawiedliwości prowadzi śledztwo w postępowaniu karnym.

Pozostało 81% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru