Chiński pociąg dla Brytyjczyków. Szybka kolej w rekordowym czasie

Brytyjskie ministerstwo transportu potwierdza, że rozmowy z Chińczykami na temat budowy szybkich kolei w ich kraju są bardzo zaawansowane. China Railways Construction Corporation (CRCC) zrobi to taniej i szybciej niż jakakolwiek inna firma.

Aktualizacja: 15.02.2020 12:39 Publikacja: 15.02.2020 11:31

Chiński pociąg dla Brytyjczyków. Szybka kolej w rekordowym czasie

Foto: Adobe Stock

Na razie jednak nie zostały podpisane żadne oficjalne dokumenty, ale projekt jest bardzo atrakcyjny, ponieważ rząd w Londynie jest gotów wyłożyć na ten cen nawet prawie 100 mld funtów.

Jak podaje „Financial Times”, budowa sieci szybkich kolei na terenie Wielkiej Brytanii miałaby potrwać 5 lat . — Zawsze chętnie uczymy się z doświadczeń innych i przyglądamy się możliwościom, które oferują wysoką wartość za rozsądne pieniądze – powiedział rzecznik brytyjskiego ministerstwa transportu. A CRCC są rzeczywiście doświadczone, ponieważ w Chinach tylko w ciągu ostatniej dekady wybudowały większość z 24,9 tys. km szybkich sieci kolejowych. I jest to dokładnie dwie trzecie wszystkich szybkich sieci kolejowych na świecie. Chińczycy zaproponowali Brytyjczykom prędkość do 380 km/godz., czyli pociągi miałyby jeździć znacznie szybciej, niż obecnie planowane maksymalnie między 300 a 320 km/godz. I przekonują, że są w stanie zaoferować warunki znacznie bardziej konkurencyjne niż inni wykonawcy.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru