Chińskie lotnictwo odbija. Wraca do stanu sprzed pandemii

Popyt na loty wewnątrz Chin oraz loty cargo wróciły do poziomu czasów sprzed pandemii COVID-19. Dużo gorzej jest z lotami międzynarodowymi, ale Chińczycy bardzo restrykcyjnie je ograniczają obawiając się „importu" wirusa, którego sami „wyeksportowali".

Aktualizacja: 28.10.2020 11:29 Publikacja: 28.10.2020 10:26

Chińskie lotnictwo odbija. Wraca do stanu sprzed pandemii

Foto: Bloomberg

Odrodzenie wewnętrznego rynku lotniczego w Chinach widać było już we wrześniu po zapotrzebowaniu na kerosen – benzynę lotniczą — pisze Reuters. Popyt na paliwo sięgnął we wrześniu 2 mln ton i był praktycznie taki sam jak w lutym i minimalnie mniejszy od styczniowego, ale ten miesiąc jest dłuższy o jeden dzień od września. Zużycie paliwa lotniczego na chińskim rynku wewnętrznym stanowiło przed pandemią dwie trzecie całkowitego zapotrzebowania branży.

Pozostało 85% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Co drugi airbus w Rosji został na ziemi. Trudna zima w lotnictwie
Transport
Potężna kara dla Ryanaira za dodatkowe opłaty za bagaż. Oberwały też inne tanie linie
Transport
Bateryjna nadzieja Europy broni się przed upadkiem
Transport
Kontrolerzy lotów z PAŻP polecą w kabinach pilotów Ryanaira
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Pasażer samolotu chciał wysiąść w powietrzu. Skrępowany taśmą klejącą