Japoński przewoźnik Japan Airlines prosi swoich pasażerów o dokonywanie „etycznego wyboru". Wybór ten polegać ma na zdeklarowaniu jeszcze przed podróżą czy pasażer życzy sobie posiłek na pokładzie samolotu czy nie. JAL zarzeka się, że w prośbie tej nie chodzi o cięcie kosztów, a o zapobieganie marnowaniu żywności.
Prośba do pasażerów dotyczy wybranych nocnych lotów na obszarze Azji. Przedstawiciel Japan Airlines tłumaczył CNN, że wielu pasażerów podczas lotu i tak prosi o to, by ich nie budzić na posiłek. Tymczasem przewoźnik przygotowuje tyle posiłków, ilu jest pasażerów na pokładzie. Oznacza to, że za każdym razem część posiłków się marnuje. Dodatkową inspiracją dla programu dobrowolnej rezygnacji z posiłków jest również program ONZ – Sustainable Development Goals (Cele Zrównoważonego Rozwoju), który skłania japońskie firmy do konkurowania w tym zakresie.