Aktualizacja: 08.02.2021 06:23 Publikacja: 07.02.2021 18:41
Foto: Fotorzepa/ Jerzy Dudek
Kadłub samolotu jest gotowy i zakonserwowany w hangarze pod Kijowem, ale jego ukończenie zostało odłożone, ponieważ na świecie nie było popytu na tak gigantyczne maszyny. Teraz UkrOboronProm zdecydował się wznowić prace i gorączkowo poszukuje zagranicznych inwestorów, którzy pomogliby ukończyć taki projekt — pisze „Kyiv Post".
Jak pisze gazeta Jurij Husijew, dyrektor generalny UkrOboronProm, firmy do której należą zakłady Antonowa, w tej chwili energicznie szuka zagranicznych kontaktów zainteresowanych ukończeniem drugiego Mriji i jest w kontakcie z kilkoma krajami. W tym celu pojechał na indyjskie targi lotnicze Aero India 2021 (3-7 luty). Antonow był tam jednym z wystawców. — Zamierzamy jeszcze pojawić się z Antonowem i UkrOboronoPromem na targach lotniczych w Banglore ze wspólną propozycją podjęcia współpracy w awionice i lotnictwie — mówił Husijew. Przyznał jednocześnie, że do ukończenia budowy drugiego giganta potrzebne jest wsparcie silnego inwestora, bo głównym problemem jest znalezienie klienta chętnego kupić taką maszynę. — Rzeczywiście, mamy już kadłub samolotu, ale nie mamy do niego silników, ani awioniki — przyznał Sergi Byczkow, dyrektor generalny Antonowa.
Amerykańska Izba Handlowa w Rosji wezwała do zniesienia sankcji na rosyjskie lotnictwo. Wiadomo, że Moskwa i Waszyngton o tym rozmawiają.
Rosyjskie linie lotnicze będą przewozić pasażerów 60-letnimi samolotami z powodu braku nowych maszyn. To skutek sankcji Zachodu i klęski programu Kremla rozwoju rodzimego przemysłu lotniczego.
Co najmniej „duże zakłócenia” są spodziewane na 11 największych niemieckich lotniskach w najbliższy poniedziałek, 10 marca. Powodem jest strajk pracowników naziemnych. Ucierpi przynajmniej 150 tys. pasażerów.
Prezydent Stanów Zjednoczonych niecierpliwie czeka na dwie maszyny Air Force One. To boeingi B747-8, które zamówiła rosyjska linia Transaero. Były gotowe do odbioru, oblatane i dostosowane do rosyjskich wymogów. Transaero zbankrutowało w 2015 roku.
Suzuki to nie tylko cenione samochody i motocykle, ale też i wielokrotnie nagradzane silniki zaburtowe. Dział Marine japońskiej marki obchodzi okrągłe urodziny.
Dopłaty do zakupu elektrycznych ciężarówek, budowy dla nich szybkich stacji ładowania oraz sieci przyłączeniowych będą warte łącznie 6 mld zł. Nabór wniosków rusza w przyszłym tygodniu.
Spowalnia ukraińska gospodarka, co widoczne jest w malejącym ruchu przez granicę.
Włoski Leonardo SpA zmienił bankowego doradcę, który pomoże mu w wejściu do powstającej przemysłowej grupy lotniczej i satelitarnej. Bank of America został zastąpiony przez Deutsche Bank.
Amerykańska Izba Handlowa w Rosji wezwała do zniesienia sankcji na rosyjskie lotnictwo. Wiadomo, że Moskwa i Waszyngton o tym rozmawiają.
Rosyjskie linie lotnicze będą przewozić pasażerów 60-letnimi samolotami z powodu braku nowych maszyn. To skutek sankcji Zachodu i klęski programu Kremla rozwoju rodzimego przemysłu lotniczego.
Chociaż w roku 2024 nie było tak bezpiecznie, jak w najlepszym pod tym względem roku 2023, lotnictwo pozostało jedną z najbezpieczniejszych form transportu - ocenia Międzynarodowe Zrzeszenie Transportu Lotniczego (IATA), które opublikowało doroczny raport o bezpieczeństwie w ruchu lotniczym.
Co najmniej „duże zakłócenia” są spodziewane na 11 największych niemieckich lotniskach w najbliższy poniedziałek, 10 marca. Powodem jest strajk pracowników naziemnych. Ucierpi przynajmniej 150 tys. pasażerów.
Nie oznacza to poprawy, a raczej stabilizację na niskim poziomie. Prognozy makroekonomiczne nadal słabe.
Grupa Kombud podpisała porozumienie z południowo-koreańskim STraffic i wprowadzi na tamtym rynku europejskie systemy sterowania ruchem kolejowym. Koreańczycy chcą automatycznego prowadzenia pociągów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas