Aktualizacja: 14.02.2021 16:22 Publikacja: 14.02.2021 16:02
Lotnisko we Frankfurcie nad Menem
Foto: AFP
Oprócz tego rząd w Berlinie zdecydował się dofinansować agencję żeglugi powietrznej. Na ten cel zostało przeznaczone 300 mln euro.
Niemiecki rząd płaci więcej dla wsparcia kondycji finansowej lotnisk, w których jest udziałowcem, czyli Berlin Brandenburg, Monachium i Kolonia/Bonn. Mniej tam, gdzie jak oświadczyło Ministerstwo Transportu i Infrastruktury Cyfrowej „nie ma interesu transportowo-politycznego”. Czyli chodzi o największe lotnisko w tym kraju we Frankfurcie nad Menem, w Bremie, Dreźnie, Duesseldorfie, Erfurcie, Hamburgu, Hanowerze, Lipsku, plus Muenster/Osnabruck, Norymberdze, Saarbrucken i w Stuttgarcie. Firmy zarządzające tymi portami otrzymają jednorazową wypłatę po 20 mln euro, aby zwrócić pieniądze za utrzymanie gotowości do przyjmowania samolotów w okresie marzec-czerwiec 2020. Te pieniądze zostaną im wypłacone jedynie wówczas, gdy samorządy dołożą drugie tyle, a zarządy nie wypłacą dywidend ani bonusów.
Nam nie chodzi tylko o maszyny cywilne. Jako grupa Embraera mamy wiele do zaoferowania w obszarze obronnym i w kształceniu kadr inżynierskich – mówi Arjan Meijer, prezes Embraer Commercial Aviation.
Poprzez innowacje, elastyczność i zrozumienie potrzeb lokalnych rynków możemy nie tylko sprostać oczekiwaniom konsumentów, ale także inspirować innych do podejmowania działań na rzecz zrównoważonego rozwoju i efektywności biznesowej
Od sezonu letniego, czyli od początku kwietnia Ryanair zlikwiduje swoja bazę w Billund, skąd o krok jest do Legolandu. To efekt kolejnego sporu tej linii z lotniskiem.
Podróże lotnicze stały się praktycznie powszechnie dostępne. I teoretycznie samolotem może polecieć każdy. Teoretycznie. Bo w rzeczywistości, nie każdy. Nawet jeśli go na to stać.
Mimo bardzo trudnej sytuacji finansowej, Boeing zdecydował się wesprzeć kampanię wyborczą Donalda Trumpa milionem dolarów. Niewiele to pomogło w stosunkach z jego administracją.
Fabrycznie nowe Suzuki Vitara i S-Cross są dostępne taniej nawet o 18 tysięcy złotych. Promocja trwa do końca stycznia.
Huragan Éowyn uderzył w Wielką Brytanię z wiatrem o prędkości 160 km na godzinę. Brytyjskie władze zdecydowały o zamknięciu lotnisk i szkół w regionach, gdzie sztorm uderzy najmocniej.
Rozpoczęły się ferie zimowe, a wraz z nimi krajowe i zagraniczne wyjazdy na narty. Przed urlopem warto zadbać o właściwe zabezpieczenie na wypadek niespodziewanych zdarzeń.
Ropa ma być tańsza, a zyski linii lotniczych i ich marże – wyższe. Samolotów coraz bardziej będzie brakować i zapełnią się bardziej niż w 2024 roku. Wracają także biznesowe podróże lotnicze.
Kraków, Bydgoszcz, Wrocław i Poznań dostały wielomilionowe dofinansowanie w ramach Krajowego Planu Odbudowy. Przyznane wsparcie pozwoli na inwestycje w zeroemisyjny transport zbiorowy.
EU podpisała 17 stycznia porozumienie z Ukrainą, na mocy którego ukraińscy przewoźnicy międzynarodowi będą mogli korzystać z inteligentnych tachografów.
Nam nie chodzi tylko o maszyny cywilne. Jako grupa Embraera mamy wiele do zaoferowania w obszarze obronnym i w kształceniu kadr inżynierskich – mówi Arjan Meijer, prezes Embraer Commercial Aviation.
Sejm zaakceptował większość poprawek Senatu do nowelizacji prawa lotniczego. Nowe przepisy wprowadzają istotne zmiany w regulacjach dotyczących lotów dronami w Polsce, w tym obowiązek ubezpieczenia dla części operatorów.
Od sezonu letniego, czyli od początku kwietnia Ryanair zlikwiduje swoja bazę w Billund, skąd o krok jest do Legolandu. To efekt kolejnego sporu tej linii z lotniskiem.
Amerykańska Centralna Agencja Wywiadowcza (CIA) oceniła, iż jest „bardziej prawdopodobne”, że wirus, który wywołał pandemię COVID-19, pochodzi z wycieku z laboratorium, a nie ze środowiska naturalnego.
Podróże lotnicze stały się praktycznie powszechnie dostępne. I teoretycznie samolotem może polecieć każdy. Teoretycznie. Bo w rzeczywistości, nie każdy. Nawet jeśli go na to stać.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas