Paszport covidowy IATA. Co da pasażerom?

Już 20 przewoźników zgodziło się na testowanie od marca 2021 aplikacji Międzynarodowego Zrzeszenia Przewoźników Powietrznych (IATA), która zawierałaby wszystkie informacje o pasażerze oraz o warunkach wjazdu do konkretnych krajów.

Aktualizacja: 15.02.2021 06:14 Publikacja: 14.02.2021 16:45

Paszport covidowy IATA. Co da pasażerom?

Foto: AdobeStock

Zrzeszenie informuje również o toczących się rozmowach na ten temat z kolejnymi 30-40 liniami lotniczymi. Jest wśród nich LOT. — Bierzemy udział w grupach roboczych zarówno IATA, jak i Star Alliance. Jesteśmy zwolennikiem wprowadzenia jednolitych rozwiązań dla całej branży akceptowanych jednocześnie przez lokalnych regulatorów – mówi Krzysztof Moczulski, rzecznik LOT-u.

IATA zapowiedziała rozpoczęcie prac nad „cyfrowym paszportem” jeszcze w listopadzie 2020. Zdaniem tej organizacji ma on stanowić znaczące ułatwienie w podróżach, a co za tym idzie wniesie nieco ożywienia na rynek przewozów pasażerskich. W ICAO, przy wsparciu m.in WHO, Airports Council International, czyli organizacji lotnisk, jak i samej IATA powstała grupa zadaniowa, która przygotowała rekomendacje tłumaczące w przejrzyście przygotowanym dokumencie, co dokładnie trzeba zrobić, żeby bezpiecznie podróżować.

Pozostało 80% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru