Projekt reformy procedury certyfikacji w USA

Trzech senatorów z Partii Demokratycznej złożyło projekt ustawy reformującej tryb certyfikowania samolotów i nadzoru przez organy centralne po 2 tragicznych katastrofach MAX-ów.

Aktualizacja: 26.02.2020 11:45 Publikacja: 26.02.2020 11:43

Projekt reformy procedury certyfikacji w USA

Foto: Bloomberg

Ustawa tworzy niezależną komisję certyfikowania samolotów, zakazuje Boeingowi i innym producentom uzależniania wypłat premii pracownikom od dostaw samolotów i zwiększa nadzór nad producentami, którzy wykonują zadania w zakresie certyfikacji oddelegowane przez urząd lotnictwa FAA w jego imieniu. Nowy akt prawny określi również nowe wymogi wobec osób wykonujących oddelegowane zadania w zakresie certyfikacji i będzie wymagać regularnych audytów — informuje Reuter.

Szef FAA otrzyma uprawnienia do uznawania, że samoloty nie nadają się do sprzedaży w pewnych krajach, o ile linie lotnicze nie spełniły wymogów w zakresie szkolenia, funkcjonowania i serwisowania. FAA będzie ustalać, czy dany kraj spełnia międzynarodowe normy bezpieczeństwa zanim zostanie mu sprzedany samolot wyprodukowany w Stanach.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Amerykanie chcą przywrócenia połączeń lotniczych z Rosją
Transport
Lotniczy złom wraca na rosyjskie niebo. Rosjanie polecą 60-letnimi samolotami
Transport
Znów strajk na niemieckich lotniskach. W poniedziałek nic nie poleci
Transport
Donald Trump poleci boeingiem, którego nie chcieli Rosjanie
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Transport
Rząd uruchamia miliardowe wsparcie na zakupy elektrycznych ciężarówek