Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Tomasz Drelichowski: Nową obwodnicę Warszawy projektowali laicy

Mam teorię, że pierwszy autor już nie żyje, bo musiał narysować to 30 lat temu, a drugi autor jest na 1 roku studiów grafiki i nałożył linię na nowe mapy - mówi Tomasz Drelichowski, prezes Stowarzyszenia Otwarta Brama, gość programu Michała Niewiadomskiego.

Publikacja: 28.02.2020 13:34

#RZECZoBIZNESIE: Tomasz Drelichowski: Nową obwodnicę Warszawy projektowali laicy

Foto: tv.rp.pl

Gość przyznał, że w kraju mamy chaos przestrzenny. To taki nowotwór, który nas toczy - mówił Drelichowski. - Minister Wild mówi o zyskach jakie przyniesie CPK, ale więcej pieniędzy możemy zaoszczędzić porządkując naszą przestrzeń. Szykuje nam się olbrzymia awantura na Mazowszu przez rysowanie kresek, gdzie jest jak najmniej budynków. Nie jest to rozwiązanie, tak robią laicy. Nie potrafią rozpoznać ośrodków mieszkaniowych, gminnych i miejskich. Nie rozumieją jaki jest potencjał w jednych i drugich. Jeśli jakiś ośrodek miejski ma swoje peryferia trzeba je ominąć, albo można je użyć, żeby przeprowadzić jakąś uciążliwą inwestycję liniową – dodał.

Reklama
Reklama

Podkreślił, że to wina samorządów, że doprowadziły do tego, iż droga krajowa nr 50 została obudowana. - Nie da się jej już rozbudować. Przerzucanie tego w zupełnie inne miejsce, 5 km dalej, burzy wszelki ład przestrzenny, który został jakoś ustalony – ocenił.

Tłumaczył, że na nowym wariancie trasy nie skorzystają ośrodki miejskie jak Mszczonów, Tarczyn czy Grójec.

- Jeżeli budujemy obwodnicę i pompujemy w to pieniądze, to należy wziąć pod uwagę, że najbliższe miejskie ośrodki powinny z tego skorzystać. Wtedy inwestycja szybciej się zwróci. Te miasta nie będą ze sobą dobrze skomunikowane. To będzie linia łącząca tylko Żyrardów i Górę Kalwarię. Gdyby połączyć wszystkie wymienione miasta sytuacja na rynku pracy byłaby lepsza, bo dojazd nie byłby problemem - stwierdził Drelichowski.

Reklama
Reklama

Jest też kwestia szlaku między Unią Europejską a Białorusią, Rosją i Ukrainą. - Wspomniane miasta mogłyby na tym skorzystać. Świetnie przygotowany jest Mszczonów, który ma dzielnicę przemysłową i dobry zjazd. Tam DK50 w ogóle nie uprzykrza życia ludziom. Jeśli wielka inwestycja jak obwodnica Warszawy minie Mszczonów, to będzie spory hamulec dla jego rozwoju – mówił gość.

Nie można znaleźć autora tej linii obwodnicy.

- Gminni urzędnicy twierdzą, że nie namierzyli autora. Nie są w stanie go odnaleźć, ponoć jest zbiorowy. Mam teorię, że pierwszy autor już nie żyje, bo musiał narysować to 30 lat temu, a drugi autor jest na 1 roku studiów grafiki i nałożył linię na nowe mapy - żartował Drelichowski.

Transport
Premier Tusk ogłasza nową nazwę CPK. Teraz lotnisko w Baranowie to „Port Polska”
Transport
Brama lotnicza do Europy Środkowej niepotrzebna. Przeszkodziło CPK?
Transport
Linia metra M2 zostanie przedłużona. Trzy nowe stacje w Ursusie
Transport
Huśtawka nastrojów na akcjach PKP Cargo. KNF analizuje transakcje
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Transport
Akcje PKP Cargo gwałtownie tracą na wartości
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama