Dwie nowe wady oprogramowania w MAX-ach

Boeing zapowiedział wprowadzenie w oprogramowaniu komputera kontroli lotu B737 MAX dwóch zmian, aby dostać zgodę na wznowienie ich używania po 2 katastrofach. Wady nie dotyczą systemu przeciwdziałania przeciągnięciu MCAS.

Publikacja: 08.04.2020 12:32

Dwie nowe wady oprogramowania w MAX-ach

Foto: Bloomberg

Jedna kwestia dotyczy przypuszczalnej wady mikroprocesora w komputerze kontroli lotu, która może doprowadzić do utraty takiej kontroli, czyli do samorzutnego wznoszenia się albo opadania samolotu; to zjawisko nosi nazwę niekontrolowanego trymera (runaway stabilizer) — wyjaśnił Bloomberg. W drugim przypadku może dojść do wyłączenia autopilota w końcowym etapie podejścia do lądowania — poinformował koncern. Żadnego z tych problemów nie zauważono podczas lotu, a nowa wersja oprogramowania zlikwiduje możliwość ich wystąpienia.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Finnair odwołuje kolejne loty. Maj ze strajkami
Transport
Czarny tydzień we Francji. Strajkuje załoga kolei SNCF
Transport
Zatłoczone niebo nad Nowym Jorkiem. Rejsów ma być mniej
Transport
Pakistan zamknął przestrzeń powietrzną dla Indii. Dłuższe loty z Europy do Azji
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Transport
Donald Trump stracił cierpliwość do Boeinga. Kupi dla siebie używany samolot
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne