Dwie nowe wady oprogramowania w MAX-ach

Boeing zapowiedział wprowadzenie w oprogramowaniu komputera kontroli lotu B737 MAX dwóch zmian, aby dostać zgodę na wznowienie ich używania po 2 katastrofach. Wady nie dotyczą systemu przeciwdziałania przeciągnięciu MCAS.

Publikacja: 08.04.2020 12:32

Dwie nowe wady oprogramowania w MAX-ach

Foto: Bloomberg

Jedna kwestia dotyczy przypuszczalnej wady mikroprocesora w komputerze kontroli lotu, która może doprowadzić do utraty takiej kontroli, czyli do samorzutnego wznoszenia się albo opadania samolotu; to zjawisko nosi nazwę niekontrolowanego trymera (runaway stabilizer) — wyjaśnił Bloomberg. W drugim przypadku może dojść do wyłączenia autopilota w końcowym etapie podejścia do lądowania — poinformował koncern. Żadnego z tych problemów nie zauważono podczas lotu, a nowa wersja oprogramowania zlikwiduje możliwość ich wystąpienia.

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Transport
Ponad 10 ton skonfiskowanego kimchi. Nietypowe kłopoty pasażerów na lotnisku
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Transport
Właśnie ruszył nowy program dopłat do e-aut. Jak z niego skorzystać?
Transport
Branża transportowa w opałach. Niemcy wyhamowują polskie tiry. Co to oznacza?
Transport
Kreml zagrabia największe prywatne lotnisko Rosji
Transport
LOT żegna się z hubem w Budapeszcie. Samoloty są potrzebne gdzie indziej