Dwie nowe wady oprogramowania w MAX-ach

Boeing zapowiedział wprowadzenie w oprogramowaniu komputera kontroli lotu B737 MAX dwóch zmian, aby dostać zgodę na wznowienie ich używania po 2 katastrofach. Wady nie dotyczą systemu przeciwdziałania przeciągnięciu MCAS.

Publikacja: 08.04.2020 12:32

Dwie nowe wady oprogramowania w MAX-ach

Foto: Bloomberg

Jedna kwestia dotyczy przypuszczalnej wady mikroprocesora w komputerze kontroli lotu, która może doprowadzić do utraty takiej kontroli, czyli do samorzutnego wznoszenia się albo opadania samolotu; to zjawisko nosi nazwę niekontrolowanego trymera (runaway stabilizer) — wyjaśnił Bloomberg. W drugim przypadku może dojść do wyłączenia autopilota w końcowym etapie podejścia do lądowania — poinformował koncern. Żadnego z tych problemów nie zauważono podczas lotu, a nowa wersja oprogramowania zlikwiduje możliwość ich wystąpienia.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Amerykanie chcą przywrócenia połączeń lotniczych z Rosją
Transport
Lotniczy złom wraca na rosyjskie niebo. Rosjanie polecą 60-letnimi samolotami
Transport
Znów strajk na niemieckich lotniskach. W poniedziałek nic nie poleci
Transport
Donald Trump poleci boeingiem, którego nie chcieli Rosjanie
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Transport
Rząd uruchamia miliardowe wsparcie na zakupy elektrycznych ciężarówek