Przewoźnicy tną zatrudnienie, mają straty, chcą więcej pomocy

Pandemia zmusza easyJeta do rozstania się z 30 proc. załogi, Norwegian zwiększył straty, a SAS zwrócił się od dodatkową pomoc.

Aktualizacja: 28.05.2020 17:32 Publikacja: 28.05.2020 16:56

Przewoźnicy tną zatrudnienie, mają straty, chcą więcej pomocy

Foto: Adobe Stock

Tania brytyjska linia zamierza zlikwidować 4500 miejsc pracy na ponad 15 tys. w 8 krajach i zmniejszyć flotę o 15 proc. do 302 samolotów w końcu 2021 r., aby dostosować się do mniejszego rynku i zachować konkurencyjność. easyJet zacznie konsultacje z załogą w tej sprawie. Ta zapowiedź wywołała skok jej  akcji w Londynie o 8,9 proc., największy od połowy marca, sprzed uziemienia całej floty.

- Dokładnie taka jest potrzebna zmiana podstawowych kosztów — stwierdził analityk z Bernsteina, Daniel Roeska. easyJet jest bardziej stanowczy od Ryanaira, który zredukuje 15 proc. załogi i od Wizz Aira, który podał 19 proc. Ponadto do IV kwartału zamierza korzystać z 30 proc. swej floty, Ryanair chce używać w lipcu 40 proc.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Transport
Spółki budowlane liczą na więcej inwestycji kolei
Transport
Chińczycy nie chcą Boeingów? Już są na nie inni chętni
Transport
Rosjanie bardzo chcą wrócić do lotów do USA, ale Bruksela nie widzi na to szans
Transport
Cło na stal i aluminium to droższe bilety lotnicze
Transport
USA znów uderzają w Chiny. Biały Dom nakłada opłaty na chińskie statki