Atlantia bez ASPI będzie kupować i inwestować

Włoska grupa infrastruktury przeznaczy większość z 8 mld euro, jakie dostanie za filię Autostrade per l'Italia (ASPI) na zakupy i inwestycje w inne filie, zamiast spłacać dług - powiedział Reuterowi jej przedstawiciel.

Aktualizacja: 24.06.2021 15:52 Publikacja: 24.06.2021 15:50

Atlantia bez ASPI będzie kupować i inwestować

Foto: Bloomberg

Atlantia miała na koniec 2020 r. ok. 40 mld euro łącznego długu netto, niektórzy analitycy przewidywali, że część pieniędzy ze sprzedaży ASPI pójdzie na jego zmniejszenie.

Informator, który odmówił ujawnienia personaliów powiedział jednak, że część tych środków zostanie użyta do udzielenia pomocy filiom w robieniu zakupów i w inwestycjach, aby mogły generować własne pieniądze na obsługę swego zadłużenia. Np. hiszpański operator płatnych autostrad Abertis, który miał w ubiegłym roku dług 24 mld euro, może zostać wykorzystany jako platforma łącząca wszystkie inne firmy mające licencje na autostrady. Do Atlantii należy także operator rzymskich lotnisk Aeroporti di Roma (AdR), operator lotniska w Nicei ACA i grupa cyfrowych opłat za korzystanie z autostrad Telepass.

99zł za rok.
Bądź na bieżąco! Czytaj ile chcesz!

Kto zostanie nowym prezydentem? Kto zostanie nowym papieżem? Co się dzieje w USA? Nie przegap najważniejszych wydarzeń z kraju i ze świata!
Transport
Uber ma kłopoty. Wyniki rozczarowały, najniższy wzrost od czasów pandemii
Transport
Donald Trump nie da pieniędzy na szybką kolej w Kalifornii
Transport
Konflikt Indii z Pakistanem. Mnóstwo lotów odwołanych bądź wydłużonych
Transport
Hiszpania, Grecja i Wielka Brytania też mają swoje „Radomie”
Transport
„Mój rower elektryczny” po nowemu. Dopłaty jednak będą, ale dużo mniejsze
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku