Atlantia bez ASPI będzie kupować i inwestować

Włoska grupa infrastruktury przeznaczy większość z 8 mld euro, jakie dostanie za filię Autostrade per l'Italia (ASPI) na zakupy i inwestycje w inne filie, zamiast spłacać dług - powiedział Reuterowi jej przedstawiciel.

Aktualizacja: 24.06.2021 15:52 Publikacja: 24.06.2021 15:50

Atlantia bez ASPI będzie kupować i inwestować

Foto: Bloomberg

Atlantia miała na koniec 2020 r. ok. 40 mld euro łącznego długu netto, niektórzy analitycy przewidywali, że część pieniędzy ze sprzedaży ASPI pójdzie na jego zmniejszenie.

Informator, który odmówił ujawnienia personaliów powiedział jednak, że część tych środków zostanie użyta do udzielenia pomocy filiom w robieniu zakupów i w inwestycjach, aby mogły generować własne pieniądze na obsługę swego zadłużenia. Np. hiszpański operator płatnych autostrad Abertis, który miał w ubiegłym roku dług 24 mld euro, może zostać wykorzystany jako platforma łącząca wszystkie inne firmy mające licencje na autostrady. Do Atlantii należy także operator rzymskich lotnisk Aeroporti di Roma (AdR), operator lotniska w Nicei ACA i grupa cyfrowych opłat za korzystanie z autostrad Telepass.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru