Klienci zrezygnowali dotąd z 416 MAXów

Klienci Boeinga zrezygnowali w tym roku z kupna 416 samolotów B737 MAX uziemionych od marca 2019. Koncern wydał w lipcu tylko cztery samoloty.

Aktualizacja: 16.08.2020 17:35 Publikacja: 16.08.2020 16:58

Klienci zrezygnowali dotąd z 416 MAXów

Foto: AFP

W lipcu zrezygnowano z kupienia 43 MAXów, więc łączna liczba rezygnacji wraz z zamianą MAXów na inny model doszła do 416 w bieżącym roku — podał Reuter. Na podstawie surowszej normy księgowej Boeing poinformował, że liczba rezygnacji i zamiany (konwersji) na inne modele doszła do 864 samolotów MAX, a czekają one nadal na ponowną certyfikację urzędu lotniczego FAA.

Boeing wydał klientom zaledwie 4 maszyny: jeden B767 cargo dla FedEx, jeden B777 cargo dla DHL i po jednym B787 Dreamliner dla Air France i Turkish Airlines. Rok temu było ich 19, a od początku 2020 r. klienci odebrali 74 sztuki. W 2018 r., przed kryzysem z powodu katastrof i uziemienia, Boeing dostarczył rekordową liczbę 806 maszyn. W tym roku pandemia dołożyła swoje, linie przestały latać, nie potrzebują nowych samolotów. Specjaliści z banku Jefferies spodziewają się, że tegoroczne dostawy wyniosą 138 sztuk, po 380 w 2019 r.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Transport
Amerykanie chcą przywrócenia połączeń lotniczych z Rosją
Transport
Lotniczy złom wraca na rosyjskie niebo. Rosjanie polecą 60-letnimi samolotami
Transport
Znów strajk na niemieckich lotniskach. W poniedziałek nic nie poleci
Transport
Donald Trump poleci boeingiem, którego nie chcieli Rosjanie
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Transport
Rząd uruchamia miliardowe wsparcie na zakupy elektrycznych ciężarówek