Klienci zrezygnowali dotąd z 416 MAXów

Klienci Boeinga zrezygnowali w tym roku z kupna 416 samolotów B737 MAX uziemionych od marca 2019. Koncern wydał w lipcu tylko cztery samoloty.

Aktualizacja: 16.08.2020 17:35 Publikacja: 16.08.2020 16:58

Klienci zrezygnowali dotąd z 416 MAXów

Foto: AFP

W lipcu zrezygnowano z kupienia 43 MAXów, więc łączna liczba rezygnacji wraz z zamianą MAXów na inny model doszła do 416 w bieżącym roku — podał Reuter. Na podstawie surowszej normy księgowej Boeing poinformował, że liczba rezygnacji i zamiany (konwersji) na inne modele doszła do 864 samolotów MAX, a czekają one nadal na ponowną certyfikację urzędu lotniczego FAA.

Boeing wydał klientom zaledwie 4 maszyny: jeden B767 cargo dla FedEx, jeden B777 cargo dla DHL i po jednym B787 Dreamliner dla Air France i Turkish Airlines. Rok temu było ich 19, a od początku 2020 r. klienci odebrali 74 sztuki. W 2018 r., przed kryzysem z powodu katastrof i uziemienia, Boeing dostarczył rekordową liczbę 806 maszyn. W tym roku pandemia dołożyła swoje, linie przestały latać, nie potrzebują nowych samolotów. Specjaliści z banku Jefferies spodziewają się, że tegoroczne dostawy wyniosą 138 sztuk, po 380 w 2019 r.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru