Udostępnienie obu odcinków jeszcze przed świętami Bożego Narodzenia zapowiedział już 23 listopada w czasie konferencji prasowej w Krakowie minister infrastruktury Dariusz Klimczak. Zaznaczył jednocześnie, że udostępnienie to przez pierwsze dwa lub trzy miesiące będzie na zasadzie tzw. przejezdności. Oznacza to, że ruch samochodowy odbywać się będzie jednocześnie z prowadzonymi przez drogowców pracami wykończeniowymi. W związku z tym kierowcy muszą liczyć się ze zwężeniami i ograniczeniami prędkości.
Północna obwodnica Krakowa udostępniona dla kierowców jeszcze przed świętami
Północna obwodnica Krakowa wybudowana została w ciągu drogi ekspresowej S52 na odcinku od węzła Modlnica do węzła Kraków Mistrzejowice. Poza nimi posiada jeszcze trzy następujące węzły drogowe: Zielonki, Węgrzce i Batowice. Ma długość 12,3 km oraz dwie jezdnie, z których każda posiada po trzy pasy ruchu. Na trasie wybudowano również dwa tunele – w Zielonkach (653 m długości) i Dziekanowicach (496 m długości).
Północna obwodnica Krakowa dzięki węzłom drogowym połączona została z funkcjonującym już układem komunikacyjnym. Z terenu Krakowa i pobliskich miejscowości prowadzą do niej drogi dojazdowe o łącznej długości 20 km. Dodatkowo powstały 33 km dróg lokalnych. Dzięki nim usprawniona zostanie komunikacja między miejscowościami i osiedlami położonymi wzdłuż drogi ekspresowej S52.
Czytaj więcej
Jadąc nad morze w okolicach Ciechocinka należy zwrócić uwagę na nowy odcinkowy pomiar prędkości. Jest to jeden z najdłuższych systemów pomiarowych w kraju patrolujący drogę na 12 kilometrach. Mimo niedawnego uruchomienia już zaczął zbierać żniwo wśród kierowców.
Zgodnie z informacjami przekazanymi 25 listopada przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad, północna obwodnica Krakowa ma zostać otwarta dla kierowców 23 grudnia 2024 roku.