Na pytanie o konkrety, Maciej Lasek powiedział: - Poinformujemy, jaka jest przyjęta koncepcja, harmonogram i koszty. Podkreślił również, że celem tej inwestycji będzie rozbudowa lotniska Chopina tak, by do 2030 r. mogło ono obsłużyć nawet 28-30 mln pasażerów rocznie i zaabsorbować rosnący ruch lotniczy. Kolejny krok to przeniesienie ruchu na mające powstać w ramach CPK lotnisko centralne w Baranowie.
Będzie co przenosić z Lotniska Chopina do CPK
Ruch rośnie i już w tym roku warszawski port ma obsłużyć ok. 21 mln pasażerów.
Z nieoficjalnych informacji wynika, że PPL w ostatnim tygodniu przedstawił kierownictwu Ministerstwa Infrastruktury kilka wariantów rozbudowy portu. Stałym elementem w tych wariantach jest zwiększenie liczby operacji, a co za tym idzie także miejsc postojowych dla samolotów, tak na płycie, jak i przy terminalu.
Czytaj więcej
Bankowiec Piotr Karnkowski i znany w branży energetycznej prawnik Jerzy Kurella wygrali w konkursach na nowych członków zarządu LOTu. Obaj będą wiceprezesami polskiego przewoźnika.
Wcześniej Andrzej Ilków, prezes Polskich Portów Lotniczych (PPL), zapowiadał, że po zakończeniu sezonu letniego 2024 r. (czyli od listopada 2024) rozpocznie się montaż samoobsługowych
bramek, przy wyjściach do samolotu oraz uruchomienie stanowisk do samodzielnego nadawania
bagażu rejestrowanego. W planach jest także zakup skanerów 3D, które przyspieszą
proces kontroli bezpieczeństwa.