Te 130 mln dolarów zostanie rozdzielone na pięć zakładów remontowych. Trzy z nich są w Wielkiej Brytanii: w szkockim Prestwick, walijskim Nantgarw oraz pod Londynem. Jeden jest pod Budapesztem i jeden jest w Środzie Śląskiej, zarządza nim XEOS, wspólny projekt GE Aerospace i Lufthansa Technik. Kwotowo najwięcej otrzyma z tej puli Polska – 30 mln dolarów, reszta po 25 mln dol., dla pozostałych. Inwestycja zakończy się w 2026 roku.
Czytaj więcej
W Środzie Śląskiej symbolicznie wmurowano kamień węgielny pod budowę centrum serwisowania i naprawy silników samolotowych. Ta inwestycja , na którą LH Technik i GE Aviation wydadzą wspólnie miliard złotych została ogłoszona niespełna 10 miesięcy temu.
Ożywienie zakładów zajmujących się remontem silników to część globalnego, wieloletniego planu wzrostu wydatków GE Aerospace w obszarze MRO (skrót od angielskiego Maintenance, Repair and Overhaul — czyli utrzymanie, naprawy, remonty) o miliard dolarów. Program inwestycyjny został ogłoszony na początku tego roku.
Jego celem jest zapewnienie zakładom zajmującym się tymi usługami możliwości zaspokojenia rosnącego popytu na usługi w całej bazie zainstalowanych silników GE Aerospace i CFM.
Na co pójdą pieniądze
Ta inwestycja sfinansuje dodatkowe możliwości testowe silników, nowy sprzęt i najnowocześniejszą technologię, w tym ulepszone techniki inspekcji wspomagane sztuczną inteligencją — wynika z komunikatu GE. — Obiekty MRO w Europie odgrywają kluczową rolę w naszej globalnej sieci usług, a nowa inwestycja pomoże nam sprostać popytowi i zapewnić bezpieczne loty flot klientów. Koncentrujemy się na tworzeniu zdolności produkcyjnych i nowych możliwości — mówił Russel Stokes prezes i dyrektor generalny GE Aerospace, Commercial Engines and Services, cytowany w komunikacie.