Aktualizacja: 08.05.2025 11:36 Publikacja: 16.06.2024 11:07
Foto: Adobestock
Od czasu dwóch tragicznych katastrof samolotów B737 MAX w 2018 i 2019 r., w których zginęło 346 osób urzędy transportu lotniczego w wielu krajach świata zaostrzyły kryteria nadzoru nad nowymi samolotami pojawiającymi się na rynku. Amerykański FAA i europejski EASA postanowiły teraz podjąć dalsze kroki w ramach współpracy w zakresie dopuszczania do eksploatacji (certyfikowanai) nowych maszyn.
„Gdy patrzymy w następną dekadę, to stworzenie jednolitego kierunku działań wynikającego z wymiany informacji i współpracy z naszymi międzynarodowymi partnerami spełni potrzeby globalnego systemu lotniczego przyszłości” — oświadczył w komunikacie szef amerykańskiego urzędu, Mike Whitaker. Według dyrektora EASA, Floriana Guillermeta, najważniejsza niż kiedykolwiek dla międzynarodowych regulatorów lotnictwa jest dziś współpraca i zapewnienie, by kryteria bezpieczeństwa były zawsze dotrzymywane.
Uber zawiódł inwestorów niższymi od oczekiwań przychodami za pierwszy kwartał 2025 roku. Akcje firmy tąpnęły naw...
Rząd USA nie da pieniędzy na połączenie superszybkiej kolei z Los Angeles do San Francisco – powiedział dziennik...
Konflikt indyjsko-pakistański spowodował kolejne zakłócenia w podróżach lotniczych. Kilku przewoźników azjatycki...
Polskie Porty Lotnicze kuszą przewoźników i biura podróży 10 mln zł za marketingowe wsparcie latania z nierentow...
Nowa wersja programu dopłat do rowerów elektrycznych będzie uboższa od planowanej w ubiegłym roku. 50 mln zł ma...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas