Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin: Modlin nie dał się zagłodzić

To ma być lotnisko dla linii niskokosztowych i czarterowych. Port będzie skromny, ale solidny. Normalny biznes z szacunkiem dla pieniędzy – mówi Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin.

Publikacja: 14.05.2024 04:30

Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin

Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin

Foto: materiały prasowe

Zmieniła się władza w Polskich Portach Lotniczych [współudziałowcu lotniska Warszawa-Modlin wraz z samorządem Mazowsza i Agencją Mienia Wojskowego – red.]. Rada nadzorcza jest przyjazna oraz jednomyślna i nikt już nie blokuje dzisiaj rozbudowy lotniska w Modlinie. Jaki wyglądają plany na najbliższą przyszłość?

To ma być lotnisko dla linii niskokosztowych i czarterowych, ale też nie ma pomysłu na budowanie prowizorki, jakiegoś namiotu czy balonu, jak to planowano w przeszłości. Będzie skromny, ale solidny, rozbudowany terminal z toaletami i magazynami na poziomie minus jeden i piętrem, ponieważ chcemy rozbudować także część komercyjną, bo lotnisko przecież zarabia nie tylko na opłatach i usługach lotniczych. Powstanie więc sklep wolnocłowy i kolejne restauracje. Wszystko bez przepychu.

Pozostało 91% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Zdesperowani Rosjanie szukają samolotów. Proszą o pomoc Kuwejt i Katar
Transport
Będzie co przenosić do CPK. Rekordy na Lotnisku Chopina
Transport
Wielkie cięcia w Boeingu. Na początek do zwolnienia ci, którzy strajkowali
Transport
Są plany rozbudowy Lotniska Chopina, ale bez wielkiego rozmachu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Transport
Jedwabny Szlak w Ameryce Południowej. Chiński megaport w Peru