Wkrótce pasażerowie podróżujący między Krakowem a Nowym Sączem oszczędzą na czasie aż dwie godziny. Jak podał w piątek Budimex, konsorcjum, w którego skład wchodzi również turecka firma budowlana Gülermak, zawarło umowę z PKP PLK na kompleksowe wykonanie robót budowlanych na linii kolejowej nr 104 na odcinku D Limanowa – bocznica Klęczany. Wartość projektu sięga 1,93 mld zł netto.
Jak poinformował w komunikacie Budimex, odcinek między Limanową a bocznicą Klęczany to najdłuższy i najdroższy odcinek modernizacji linii 104, istotnej dla połączenia planowanej linii kolejowej Podłęże-Piekiełko z Zakopanem i Nowym Sączem. Prace ruszają wraz momentem podpisania umowy, a budowa ma potrwać około 2,5 roku. Linia będzie powstawać głównie obok istniejących torów.
Czytaj więcej
Jeszcze w marcu sprawa niezrozumiałych awarii pociągów Impuls stanie się przedmiotem kolejnej dyskusji w Sejmie. Brak pełnego wyjaśnienia ich przyczyn i ustalenia odpowiedzialności byłby kompromitacją organów państwa.
– W przypadku LK nr 104 na odcinku D Limanowa – bocznica Klęczany mamy do czynienia ze zdecydowanie najdłuższym odcinkiem i wielkoskalowym projektem. Biorąc pod uwagę jego wartość, to niewątpliwie, obok Warszawy Zachodniej, jeden z najważniejszych projektów kolejowych ostatnich lat – zaznaczył Artur Popko, prezes Budimex.
Powstanie najdłuższy tunel w Polsce
W ramach projektu powstać mają dwa tunele o łącznej długości 7,5 kilometra, a także liczne obiekty mostowe i wiadukty (w sumie dwadzieścia dwa).