W ciągu ostatnich pięciu lat liczba firm kurierskich w naszym kraju, głównie tych małych podmiotów oraz jednoosobowych działalności gospodarczych, skoczyła o ponad 52 proc. W ub.r. dynamika ta sięgnęła ok. 8 proc. – wynika z najnowszych analiz wywiadowni gospodarczej Dun & Bradstreet (DnB).
Na koniec 2023 r. w Polsce działało przeszło 8,6 tys. podmiotów świadczących usługi KEP. Eksperci tłumaczą, że impulsem dla branży jest dynamiczny rozwój e-handlu, z którym branża paczkowa jest ściśle powiązana. – To właśnie usługi na rzecz sklepów internetowych generują lwią część zleceń, przychodu i zysku – mówi nam Tomasz Starzyk, analityk z DnB. I podkreśla, że – podobnie jak w przypadku innych sektorów – w przypadku biznesów KEP panuje olbrzymia rywalizacja, co dla wielu podmiotów stanowi spore wyzwanie.